בעית ברכיים ועמוד שדרה צווארי

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

03/07/2003 | 14:41 | מאת: אמנון מנחם

במיפוי ברך נמצא הממצא הבא מוקד קליטת יתר קלה ב spect בלבד באיזור lfc של ברך ימין ללא עדות לקליטת יתר במשטחים ארטיקולריים. התמונה יכולה להתאים לפגיעה אוסטיוכונדרלית. מומלצת קורלציה קלינית. בבדיקת ct של עמוד שדרה צווארי נמצאו הממצאים הבאים, הודגמו שינויים סקלרוטיים של טופ הדנס. נמצא חוסר חיבור בין דנס לבסיס של חוליה c2 . כמו כן נצפה חוסר הפרדה בין חוליות c2c3. שאלותי הם מהי הבעיה בברך . האים הבעיה בעמוד השדרה הצווארי חמורה מאחר והומלץ לי לעבור ניתוח קבוע צווארי ולעת עתה אני מטופל על ידי צווארון פילדלפיה כמו כן הומלץ לי לשקול במקום נתוח להיות מקובע על ידי מכשיר בשם helo . האים הממצא בעמוד השדרה הצווארי מעיד על שבר בחוליות הצוואריות. לתשובתכם והמלצתכם אודה.

לקריאה נוספת והעמקה

מכתבך הנו דוגמא מצויינת איך לא שואלים בפורום. והרשה לי להסביר. הרושם המתקבל מדבריך הוא שלדעתך בעייתך העיקרית היא הממצא בברךו אלו מבין השורות אני מבין שעברת תאונה או פציעה ונגרם לך שבר בצואר . בן אדם אינךמבחין בין עיקר וטפל . זוכר מה כתב הרנטגנולוג ? "דרושה קורלציה קלינית" במילים אחרות צריך הסבר מדוייק מה קרה לנבדק ומה כואב לו. לענות על שאלתך כפי שהא מוצגת זה ליפול לפח יקוש של חוסר מקצועיות ואפילו רשלנות . האם טמנת פח זה בכוונה?

05/07/2003 | 09:21 | מאת: רמי

ד"ר נכבד, מכתבך הנו דוגמא מצויינת איך לא עונים תשובה בפורום. והרשה לי להסביר. הרושם המתקבל מדבריך הוא שלדעתך השואלים מבינים את הטרמינולוגיה הרפואית ומשתמשים בה כדי לתאר את מצבם. לעניות דעתי הם מקלידים באופן אוטמטי את תשובות הבדיקות. עלה בדעתך שאולי השואל לא מבין, למשל, מה המשמעות של המושג "קורלציה קלינית"? נכון הוא הדבר כי שואלים רבים לא מפרטים היסטוריה רפואית בסיסית, וזה מקשה ולעיתים קרובות הופך לבלתי אפשרי את מתן התשובה. אך גם לזה יש פתרונות. ניתן להוסיף שדות רלוונטים (גיל, מין, מחלות רקע, תרופות, ניתוחים וכו') בטופס השאלה. במידה וזה בעייתי טכנית, אפשר שתפרסם רשימת נתונים דרושים כהודעה קבועה מעל הפורום. ואם גם זה מסובך תמיד ניתן לענות בנימוס כי דרושים פרטים נוספים. אני בטוח שנתקלת בסיטואציה הבאה - אתה נמצא במרפאה, נכנס חולה ומתחיל לדבר על הדברים שמציקים לו שאינם קשורים לאורטופדיה או לבעיה העיקרית כלל. אני מקווה שאז אתה שואל אותו שאלות מנחות ולא נוזף בו על חוסר יכולתו להבדיל בין טפל ועיקר. אנשים פונים בדרך כלל לפורום כדי לקבל תשובות לשאלות שלא נענו ע"י הרופא המטפל, כיוון שלא נשאלו בזמן, לוח הזמנים הצפוף, התביישו לשאול וכו'. לדעתי הסיכוי שמישהו באופן מכוון מנסה להכשיל אותך על מנת להאשים אותך ברשלנות הוא קטן. מה גם שעל פי תנאי השימוש באתר והשורה המופיעה בכל עמוד אתה מכוסה מדיקו-לגלית. רמי

06/07/2003 | 07:22 | מאת: אמנון מנחם

דר נכבד שלום אני מאוד מצטער אך לא הייתה לי שום כוונה פוגעת או כל דבר נסתר אחר. אני מעולם לא הכרתי אותך ומעולם לא נבדקתי אצליך ורק במקרה בגלישה ראיתי את האתר שלך ולכן כתבתי את הדברים הנל. אם נפגעתה או משהו דומה אני מאד מצטער ומבקש סליחתך אך שוב לא היתה לי שום כוונה נסתרת ואודה לך בכל מקרה גם אם לא תענה לפנייתי ותייעץ לי על בעיותי.

מנהל פורום אורתופדיה