פריקות כתף חוזרות

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

09/06/2003 | 13:06 | מאת: אלעד

שלום ד"ר לפני כחצי שנה פרקתי הכתף והייתה תזוזה של עצם הבריח. הכתף הוחזרה למקומה והכאבים היו חזקים מאוד ללא שיפור. לאחר כשלושה שבועות פרקתי שנית את הכתף תוך כדי תנועה סיבובית, הכתף הוחזרה למקומה במיידית עם כאבים וסבל רב, לאחר מכן בצילום רנטגן לא אובחנה פריקה. לאחר חודש פרקתי שוב את הכתף תוך כדי פעילות יום יומית עם היד ובצילום אובחן פריקה ולאחר מניפולציה הכתף הוחזרה למקומה. לאחר מס' פעמים כאלה ובבדיקות אולטרסאונד שהובחן מרווח שונה בין המפרק בכתף ימין למפרק בכתף שמאל. הופנתי למכון פיזיוטרפיה עם מצב שבו היד הייתה קפואה כחודשיים (צמודה לבטן). לאחר חודש של טיפולים נאלצתי להפסיק את הפיזיוטרפיה כאשר טווחי התנועה של השתפרו בהרבה. מאז עברו חודשיים ללא טיפולים ומעקב רופא, יש לי פחד וחשש גדול להזיז את היד שמה לא תצא הכתף שוב. לפני כשבוע פרקתי את הכתף כאשר ידי נתפסה במשהו תוך כדי תזוזה לפנים. במיון לא הובחן היל זקס (כיצד יתכן שאחרי פעמים כה רבות של פריקות ?? אולי מפני שהכתף הוחזרה ?). שבוע שלם אין שיפור בכאבים למרות השימוש במשכחי כאבים. בנוסף לפני הפריקה האחרונה הייתי נתקל ברעש (קליקים של הסחוס אם איני טועה) בכל תנועה הכי קטנה של הכתף. האם יש קשר ?? מה הסיבה שעדיין אין שיפור ? מה עלי לעשות ? באיזה שלב צריך ניתוח ?

בכדי להבחין בדפקט על שם היל זקס יש לעשות צילום כשהכתף בסיבוב פנימי. לא הבנתי את שאלת אולי יש קשר? הסיבה שאין שיפור היא שיש לך נזק ניכר מאד בכתף הזמן לניתוח - כבר מזמן היית צריך לעבוור אותו.

12/06/2003 | 22:27 | מאת: אלעד

בקשר לשאלה האם יש קשר התכוונתי לכך שכאשר אני עושה תנועות ממש קלות פשוטות נשמעים קליקים (של הסחוס אם אני מבין נכון) האם זה קשור לכך שהיד והכתף לא בתנועה חופשית וכמעט ללא תזוזה ?

12/06/2003 | 22:42 | מאת: אלעד

יכול להיות שלא ניתן לבחין בדפקט (היל זקס) בגלל המגבלה של התנועה בכתף (לא מסוגל לעשות תנועה סיבובית בשל כאבים עזים)

מנהל פורום אורתופדיה