כאבים בקרסול

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

14/04/2003 | 23:43 | מאת: דפנה

שלום רב מזה שנה אני סובלת מתופעות משונות שמלוות בכאבי פרקים,שרירים,עייפות,נימול והרדמויות של הגפיים. לאחרונה החל לכאוב לי מאוד הקרסול. מכיוון שאני בעיצומו של ברור ללופוס נתבקשתי לבצע צילום רנטגן של הקרסול,בעקבות החמרה משמעותית של הכאב עד כדי קושי לדרוך עליו,במיוחד אחרי מנוחה. אני מתעוררת עם כאבים קשים וקושי לדרוך על כף הרגל. הופתעתי מתוצאות הצילום- "קו סקלרוטי רוחבי במטאפיזה של פיבולה: שבר בעבר?" מה משמעות התשובה? לא קבלתי מכה או כל חבלה אחרת. רציתי לדעת האם זה יכול להיות תוצאה של בעיית פרקים? נימצאו אצלי ANA בדרגה משמעותית וגם crp חיוביים. האם יש קשר בין הדברים? האם יכולות להיות תופעות אוטואימוניות שקשורות בעצמות? סליחה על ריבוי השאלות אבל אני מאוד מוטרדת ממצבי ומבקשת עזרה תודה. אגב, אני בת 36.

לקריאה נוספת והעמקה

זה לא יכול להיות תופעה אימונית אך זה כן יכול להיות ביטוי לשבר מאמץ. בילדים רואים לע"ק קוים סקלרוטיים הנקראים קוי הפסקת גדילה , הם נגרמים בעקבות הפסקה זמנית בגדילת העצם מחמת מחלה או פציעה. בדרך כלל הם נעלמים עם השנים. ה

16/04/2003 | 12:51 | מאת: דפנה

תודה על התשובה. לא ברור לי דבר קטן-אם זה שבר ממאמץ,שאיני יודעת מתי התרחש,מדוע הכאבים החלו עכשיו? כמו כן, האם הקו הזה, יכול להיות פגיעה אירת בעצם ולאו דוקא שבר? אני שואלת זאת מכיון שהכאבים הללו מתעצמים ככל שחולף הזמן והם נהיים ממש בלתי נסבלים. שוב תודה וחג שמח.

מנהל פורום אורתופדיה