התחדשות סחוס ותחליפים

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

24/02/2003 | 03:38 | מאת: יערה

שלום רב! הייתי מבקשת לדעת מה הסיכויים להתחדשות איכותית של סחוס במפרק הקרסול? (במהלך פריקת הקרסול נגרם שבר משולש במידיאל מלאולוס, בפיבולה ובתאלוס, אשר גילפו גם כשבעה מילמטרים של סחוס ליד התאלוס). אודה לך מאוד אם תוכל להרחיב בנושא גידול הסחוס (בהנחה שאני בת 27 - כמה זמן לוקח להתחדשות; מה הן תוצאות הלוואי אם אין התחדשות; האם מדע הרפואה כבר מצא תחליפים). רב תודות! יערה

יכולת הריפוי של סחוס היא דלה מאד .לא ברור לי מהם שבעת המילימטרים שאת מדברת עליהם . עומק? אורך רוחב שטח? תוצאות הלואי של חסר סחוס הן התפתחות של אוסטאוארטיטיס במפרק. יש תחליפים למוקדי חסר סחוס בגודל מוגבל. מבחינה טכנית הישום הוא מעשי רק בברכיים. במקומות אחרים נוקטים בטכניקה של יצירת חורים בעצם שמיתחתלסחוס דברזה מביא לצמיחת רקמת חיבור שהופכת לסחוס סיבי שהוא נחות באיכותו מן הסחוס המקורי א עדיין מתפקד.

27/02/2003 | 12:39 | מאת: יערה

רב תודה על התשובה! שבעת המילמטרים החסרים הם בעומק הסחוס. הם "גולפו" בשעה שעצם התלוס התפוררה בפריקה. מדוע היישום מעשי רק בברכיים? אודה אם תוכל להרחיב עוד בנושא הסחוס הסיבי - כמה זמן לוקח לו לצמוח? מדוע הוא נחות באיכותו ומדוע יש לחורר את העצם שמתחתיו? בנוסף, אודה מאוד אם תוכל להסביר איך בודקים צמיחה של סחוס (צילום רנטגן מספיק טוב?)

מנהל פורום אורתופדיה