נוירומה

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

12/02/2003 | 21:06 | מאת: ש.ב.

ערב טוב לך ד"ר אסא לפני שלושה שבועות עברתי ניתוח בכף הרגל לאחר שאובחנה אצלי נוירומה. הרופא שניתח אותי הסביר לי שהוא חותך את העצב על מנת לנתק לי את התחושה של הכאב שיש לי. כמו כן גם לדבריו אני אמורה לא לחוש תחושה בגב כף הרגל (שם נעשה הניתוח) שזה המחיר שלכאורה אני אמורה לשלם לאחר ניתוח כזה. היום בביקורת בבית החולים קיבל אותי רופא מאותה מחלקה אך לא הרופא המנתח ושאלתי אותו לפשר הכאבים שיש לי עדיין באותו מקום של הניתוח שמקרינים לאצבעות שניה, שלישית האם לאחר ניתוח נוירומה אמורים אחרי שלושה שבועות עדיין לחוש כאבים ורגישות במקום הוא טען שכן ןשזה עוד מוקדם לדעת האם הניתוח השיג את המטרה. שאלתי אליך לאור נסיונך הרב בתחום האם יש זמן מוערך עד שהכאבים מתפוגגים והאם למזג האויר הקר יש השפעה? האם יש צורך לבצע פיזיותרפיה ? ומתי ניתן לחזור לתיפקוד רגיל ונעליים כי כרגע אני עוד בבית ומרוב שהמקום רגיש קשה לי להיכנס לתוך נעל רגילה. כף הרגל עדיין נפוחה מעט אמנם אך צבעה לא חזר עדיין לצבע הרגיל וכן בחתך של הניתוח שהוא בערך 7 ס"מ ומסביבו הצבע כהה. האם כל זה נורמלי מה שאני חשה .עלי לציין שעוד לפני הניתוח נעלתי נעל עם מדרס פד מטטרסל והיום נאמר לי ע"י הרופא שאין צורך במדרסים. התוצאה של בדיקת הביופסיה העלתה שהחלק שנשלח הוא רקמת סיב עצבי. עלי לציין בפניך שבאותה כף רגל עברתי לפני פחות משנתיים ניתוח הלוקס ולגוס האם יש לכך קשר לכל הרגישות שאופפת את המקום? שכן עוד לפני הניתוח היו לי כאבים והרופא הקודם שייך זאת למבנה של כף הרגל שהוא הגורם לכל הכאבים והדלקת שהיתה לי לדבריו בסינוביט כי לאחר הניתוח לא הרגשתי טוב יותר נשארה לי רגישות יתר בגב כף הרגל עד כדי כך שהמגע של המים במקלחת היו בלתי נסבלים ותחושה של חום פנימי וכמו מחנק היו המאפיינים וכן עמידה במקום או הליכה ברגל גרמה ללחץ ולכאב . ולאחר מכן בבדיקת אולטראסאונד אובחנה נוירומה שבעקבותיה הוזרק לי למקום זריקה שאמורה לבדוק שאכן זה בעיה עיצבית וכן זריקת קורטיזון. לאור המצב הבלתי נסבל של הכאבים הרופא ביצע את הניתוח וגם אמר שהוא מבצע חתך ארוך יותר מן הרגיל שכן הוא רוצה לראות בעיניו את העצב הראשי (אם הבנתי נכון) ופשוט לגמור עם הכאב עד כמה שניתן. האם חלילה יש אפשרות שהכאבים שיש לי היום נובעים מבעיה אחרת ולאו דווקא מבעיה עיצבית? אני מאוד מצטערת שהרביתי במילים ומבקש את הבנתך ואת תשובתך.

לקריאה נוספת והעמקה

מדבריך אני מתרשם שנעשה לך ניתוחגדול יחסית שיש בומידה די גדולה של טראומה לרקמות שבסביבת העצב. עליך להבין שבכדי לראות את העצב במבט מגב כף הרגל יש להעמיק אל מתחת לעצמות כף הרגל ולכן סביר להניח שיהיה לך כאב שימשך עוד כ3-6 שבועות אם כי במידה הולכת ופוחתת. בכל מקרה עדין מוקד מדי בכדי לחשוש לכשלון הניתוח.

אין צורך בפיסיותרפיה . לגבי הליכה ושימוש בנעליים את יכולה להתחיל כשאת מרגישה טוב במידה מספקת לעשות זאת . פד מטהטרסלי עשויעדיין לעסו רלך אם הקשת הרחבית של כף רגלך צנוחה וזה בדרך כלל מה שקורה.

מנהל פורום אורתופדיה