פענוח MRI בברכיים . האם צריך ניתוח

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

20/02/2019 | 12:57 | מאת: מירי

בת 27 אחרי היסטוריה של קרע ACL ומיניסקוס בברך ימין . ברך ימין: מצב לאחר שחזור רצועת ה- ACL ,המשתל נראה דל עם אותות חריגים דיפוזים מסביב. אין לזהות קרע מלא של המשתל. לא הודגמו שברים, בצקות או אוסטאונקרוזיס במבנה הגרמי. זיזים גרמיים קלים בשולי המפרק. רצועת ה- PCL והרצועות הקולטרליות שמורות. דילול, עיוות ואותות חריגים לכל היקף הסהרון המדיאלי ללא הדגמת קרע מוגדר או ניתוק מהשורשים. הסהרון הלטרלי שמור. המנגנון המיישר וסחוס הפיקה ללא ממצא חריג. נוזל תוך מפרקי בכמות פיזיולוגית. ללא הדגמת ציסטה פופליטאלית. לסיכום: 1 .סימני נזק כרוני ויתכן קרע כרוני חלקי של רצועת ה- ACL המשוחזרת. 2 .נזק נרחב, ככל הנראה פוסט חבלתי ופוסט ניתוחי בסהרון המדיאלי ללא קרע מוגדר או ניתוק מהשורשים. 3 .שינויים שחיקתיים קלים במדורים המדיאלי והלטרלי. ברך שמאל: בצקת לשדית קלה באספקט אחורי של הטיביה הפרוקסימלית ללא הדגמת קווי שבר. הודגם קרע מלא של רצועת ה- ACL עם רקמת גרעון במיטת הקרע. שאר הרצועות שמורות. קרע אנכי-אלכסוני לאורך קרן אחורית של הסהרון המדיאלי המגיע עד לשורש, אך ללא ניתוק. הסהרון הלטרלי שמור. המנגנון המיישר וסחוס הפיקה ללא ממצא חריג. נוזל תוך מפרקי בכמות פיזיולוגית. ללא הדגמת ציסטה פופליטאלי לסיכום: 1 .קרע מלא תת חריף של רצועת ה- ACL עם ממצאים נלווים כמתואר. 2 .קרע בסהרון המדיאלי.

לקריאה נוספת והעמקה

ההחלטה אם לנתח או לא תלויה במידת ההפרעה התפקודית כלומר מידת חוסר היציבות בשתי הברכיים ומידת הסבל מחמתהקרע שלהסהרון בברךשמאל.

24/02/2019 | 14:48 | מאת: מירי

מצב מחמיר :( . הברך נפוכה ואני לא יכולה לקפל את הרגל . בכל תנועה קטנה לא נכונה הברך מתנפחת כפול 3 . האם ישנה אפשרות לעשות את הניתוח בשתי הברכיים בו זמנית?

מנהל פורום אורתופדיה