חשש לקרע בקרסול

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

27/01/2003 | 23:47 | מאת: יניב

אני בן 27 ,לפני כחודש וחצי נפגעתי בקרסול , בחדר מיון לא מצאו משהו מיוחד (בעיקר בדקו האם יש שבר או לא לפי צילום רנטגן) ושוחררתי לביתי עם מעקב אורטופד במשך 10 ימים לא הצלחתי לדרוך על הרגל וכשהייתי אצל האורטופד נאמר לי שיש חשש לקרע ברצועה . (אני עדיין בטיפול אוטופד) ראשית רציתי לדעת מהיא הדרך לברר האם אכן יש קרע מלא או חלקי ברצועה ( לפי האורטופד יש מכשיר בהדסה שיודע לאבחן את הנזק וזאת לאחר 6 שבועות) שנית מה ההבדל בין קרע מלא לחלקי והאם שניהם מתאחים עצמאית דבר נוסף מה יהיה עתידי בספורט ומה אני צריך לעשות כדי שזה לא ישפיעה (בבקשה תיתיחס לשתי האפשרויות קרע מלא או חלקי) , אני אדם שאוהב ספורט ובעבר שיחקתי בקבוצת כדורגל נ.ב אני אכן מטופל אצל אוטופד אך אשמח לקבל חוות דעת נוספת.

אין קושי לאבחן קרע של הקישור של הקרסול על ידי בדיקה ידנית ואין צורך לש םכך במכשיר מיוחד. מכשיר כזה הואט טוב לצורך 1. תיעוד 2. מעקב והשואה. גם באבחנה בי קרע מלא לחלקי אינהב כל כך מתוחכמת שכן בהגדרה קרע מלא הוא איבוד שלם שלהיציבות דבר שניתן לבחנו בבדיקה ידנית בעוד שקרע חלקי בדרך כלל אין איבוד ניכר של היציבות . אפשר גם להעזר באולטרה סאונד ובצילום באינברסיה לשם כך. אשר לעתידך בספורט הרי שזה תלוי בטפול שאתה מקבל הטי פול צריך להתחיל כבר ביום השלישי אחר הפציעה על ידישימוש בחגורת איר קסט ותרגול נמרץ בפיסיותרפיה. במקרה של קרע שלם מועדף אצל ספורטאים לטפל בניתוח ולתפור את הקרע.

29/01/2003 | 11:14 | מאת: יניב

ראשית תודה על תשובתך שנית אתה מציין שאין קושי באבחון הנזק לרגל אך עם זאת לא קיבלתי אבחון חד משמעי מהאורטופד (ראוי לציין שהאורטופד הינו דיי בכיר , ושייך למחלקה האורטופדית בעין כרם) מדוע? בנוסף ציינתי שלא יכולתי לדרוך על הרגל כ- 10 ימים האם זו אינדיקציה לקרע מלא/חלקי ? היום אני לאחר 6 שבועות מיום הפציעה ואכן אני אם אייר קסט , מרגיש כמובן יותר טוב וכבר חזרתי לשיגרה איך אפשר לבדוק יציבות? האם זה ע"י מכשירים מיוחדים? תודה מראש

מנהל פורום אורתופדיה