כואב כואב

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

19/01/2003 | 13:06 | מאת: לורן

שלום לך ד"ר אסא לב אל, בקשר לקרסול שלי שלא התאחה איחוי מלא,בריחת הסידן המקומית, כאבי התופת כשאני הולכת, והאיבחון של : R D S . יש לי שאלה: האם קיימת אפשרות כל שהיא שהעצם לא תתאחה איחוי מלא אף פעם? ואם לא קיימת אפשרות כזו, אז כמה זמן זה יכול לקחת בערך, עד שתהיה התאחות מלאה ואוכל ללכת נורמאלי, ואולי אפילו לרוץ???ועוד דבר מאוד חשוב!!! : האם יש גבול בזמן שבו אפשר לטפל בבעיה ואחריו זה כבר אבוד?

לקריאה נוספת והעמקה

מצטער אבל פרטי שאלתך הראשונה אינם זכורים לי בדיוק מוטב שתחזור עליהם.

19/01/2003 | 23:55 | מאת: לורן

שברתי את קרסול רגל ימין בפטישון הימני לפני כ- 5 חודשים, גובסתי למשך 3 חודשים, פיסיותרפיה עוד 4 שבועות. בצילום האחרון שעשיתי לפני זמן קצר, נראה שאין איחוי מלא, יש בריחת סידן מקומית, והרופא כתב :חשד ל- RDS . כואב לי מאוד כשאני הולכת יותר מ-250 מטר רצופים. ואם אני הולכת הרבה יותר, הכאבים כל כך חזקים עד שאנני יכולה לדרוך על רגלי יומיים-שלושה. האם קיימת אפשרות שהעצם לא תתאחה איחוי מלא אף פעם? ואם לא קיימת אפשרות כזו, אז כמה זמן זה עוד יכול לקחת בערך עד איחוי מלא ותיפקוד נורמאלי. ועוד דבר חשוב!!! האם יש גבול בזמן שבו אפשר לטפל בבעיה ואחריו זה כבר אבוד?והאם התערבות כירורגית היא אופציה קיימת בשלב כלשהוא? מקווה שכעת תוכל לענות לי.

אכן קיימת אפשרות לחוסר איחוי קבוע. בעיית הRSD יש לטפל בה בהקדם כעבור שנתיים שלש לא יהיה ניתן לטפל בה יותר. אין ניתוח לבעיה זאת

מנהל פורום אורתופדיה