דלקת מכנית

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

14/01/2003 | 00:38 | מאת: אופיר ג

הכל התחיל בצבא בגיל 19, בזמן משמרת פטרול החלו לי כאבים מפרק הברך הימנית שהתבטו בהופעת קליקים אחרי כל צעד ותחושה של כאב וחום במפרק. הגעתי למצב שבו כבר לא יכולתי לזוז. בכל צעד הופיע קליק, וכאשר נגעתי במפרק הרגשתי את הסחוס כאילו הפך לג'לי. בעקבות הפעלת לחץ על ברך שמאל, הופיע גם אותם הסממנים אם כי בצורה קלה ברגל שמאל. פינו אותי לחר"פ שם קבלתי ימי מנוחה ותחבושת אלסטית לשים על הברך. לאחר כשלושה שבועות הברך החלימה ומאז שבוע שעבר מצבה היה מצויין. קיום אני סטודנט בן 24.5 אשר מנסה לשמור על כושר בכל מני דרכים כגון כדורסל פעם בשבוע והליכות למשך כשעה כפעמיים בשבוע, בעליות והירידות של חיפה. כלומר הרגליים והברכיים היו פעילות במשך כל אותם 5 שנים שעברו מאז הפציעה. שבוע שעבר, בנסיעה עירונית באוטובוס שנמשכה כחצי שעה ישבתי בצורה אלכסונית על 2 מושבים כשברכי הימני מכופפת ומפרק הברך נשען על הפלסטיק של המושב שמימולי. בתום הנסיעה כשירדתי מהאוטבוס התחלתי להרגיש אי נוחות במפרק בברך. כאן ברצוני לציין כי בלאחר רוב הנסיעות הארוכות באוטובוס (כשעה נסיעה) אני יורד ממנו עם תחושה קלה של אי נוחות בברך ימין, עוצר קמעה, משחרר בקליק את המפרק ובדרך כלל פותר בצורה זו את הבעיה, שלא מופיע לי יותר עד הנסיעה הבאה (כשבועיים מאוחר יותר) אך בתום אותה הנסיעה, נסיונות שיחרור הברך שלי כשלו ותחושת אי הנעימות לא חלפה, אלא אף גברה. לפני יומיים הלכתי לאורטופד אשר נתן לי כדורים נגד כאב ומשחה לברכיים, ואמר לי שיש לי דלקת מכנית בפרקים. השאלות שלי הם מה בדיוק המשמעות של דלקת מכנית בפרקים, איך היא תשפיע לי על העתיד, האם זה קשור לאוסטאוארטריטיס, האם מנוחה תבריא את הפרקים שלי שוב כמו במקרה הראשון, והשאלה החשובה מכולם היא עד כמה זה נורא ? תודה רבה מראש על הקריאה וההתייחסות.

אין חיה כזאת דלקת מכנית. דלקת היא תהליך ביולוגי ולא מכני. אני מניח שמה שאמרו לך הוא שיש בעיה מכנית וקרוב לודאי שמדובר ביחס שבין הפיקה למסלולה. אשר למה כמה ולמה איני יכול לענות לךבלי לבדוק.

14/01/2003 | 20:29 | מאת: אופיר ג

בהתייחס לתיאור המפורט והמלא של הבעיה שלי ומה גרם לה, מהו המונח הכי סביר מבחינה אורטופדית לבעיה, בהתייחס לכך שאני אדם נורמלי בלי בעיות דומות אצל קרובי משפחה.

מנהל פורום אורתופדיה