שחיקת הפיקה בברכים

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

21/12/2002 | 00:21 | מאת: ניר

אני סובל משחיקה של הפיקה בשתי הברכיים האבחנה שקיבלתי והטיפול הוא ללכת לעשות פיזוטרפיה כדי לחזק את השריר ה4 ראשי במטרה למשוך את הפיקה למעלה כדי שלא תשחק. השאלה אם השחיקה יכולה לגרום לנזק תמידי ואם יש טיפול אלטרנטיבי שעובד כיוון שפיזוטרפיה לא עוזרת במיוחד. שאלה נוספת אם ידוע אם בעיה זה יכולה להשפיע על פרופיל צבאי היות ואני חייל. אני לא יודע עם זה קשור אבל בנוסף יש לי פלטפוס קשה מאוד ואני נעזר במדרסי גבס.

לקריאה נוספת והעמקה

השחיקה היא הנזק. הטיפול הפסיותרפי הנכון צריך לכלול חיזוק של הוסטוס מדיאלי שהוא רק ראש אחד מבין הארבע ראשים וגם זה צריך להיות בשיטה איזומטרית, תרגילי מתיחה לשרירים קצרים כמו גסטרוקנמיוס ( התאומים) ומכופפי הברך וכן מיישרי הברך. מדבקות אלסטיות לפיקות ואלקטרותרפיה. פלטפוס לא חשוב אלא אם הוא מלווה בקיצור של הגסטרוקנמיוס. המצב יכול לגרור שינוי סוג בריאות.

03/01/2003 | 21:33 | מאת: ניר

שאלה נוספת לי אליך אולי אתה יודע מה ההשלכות של הבעיה הזאת מבחינה רפואית בצבא מבחינת פרופיל, האם יש סעיף שמתייחס ל זה?.דר' אסא לב-אל כתב/ה: > > השחיקה היא הנזק. > הטיפול הפסיותרפי הנכון צריך לכלול חיזוק של הוסטוס מדיאלי שהוא > רק ראש אחד מבין הארבע ראשים וגם זה צריך להיות בשיטה איזומטרית, > תרגילי מתיחה לשרירים קצרים כמו גסטרוקנמיוס ( התאומים) ומכופפי > הברך וכן מיישרי הברך. מדבקות אלסטיות לפיקות ואלקטרותרפיה. > פלטפוס לא חשוב אלא אם הוא מלווה בקיצור של הגסטרוקנמיוס. > המצב יכול לגרור שינוי סוג בריאות. >

מנהל פורום אורתופדיה