בעיות בברכיים?

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

13/12/2002 | 23:53 | מאת: חייל

שלום דוקטור, התגייסתי לפני שבוע לטירונות 03, יש לי כאבי ברכיים כבר 10 חודשים, לא מצאו משהו מיוחד בארתרוסקופיה והאורתופד האזרחי שלי רשם שיש לי ANTERIOR KNEE PAIN והמליץ לי לנוח, ואמר שאי אפשר לדעת מה יהיה עם זה בעתיד, הבעיה היא שכעבור כחודשיים התגייסתי ועכשיו מריצים אותנו על אבנים ובטון בנעליים צבאיות כבדות, והכאבים שלי מתחילים להתחזק ואני מפחד שהם יחמירו ויהיה לי נזק בלתי הפיך, האם דבר כזה יכול לקרות? חוץ מהריצה אנחנו צריכים גם לסחוב תיקים ששוקלים די הרבה, ולעמוד למשל על הרגליים בלי לזוז במשך עשרות דקות כל, בדיוק ההיפך ממה שהייתי עושה בבית, אז גם יש לי כושר של עמידה במשימות גרוע וגם אני מפחד שהכאבים שלי יחמירו בצורה בלתי הפיכה, אין סולם הדרגתי של מאמצים ואני קם עם שרירים תפוסים כל בוקר... אני לא יודע מה לעשות, הרפואה בצבא ממש גרועה, כבר שבוע אני מחכה לרופא שייתן לי פטור מריצה וסחיבה, החובשים לא רוצים לתת לי, ואני לא חושב שזה יילך בקלות (מה להגיד לרופא?) , אני לא רוצה לדפוק בצבא את הברכיים, אני לא ממש אוהב את התפקיד שאליו אני מיועד אבל גם לא נלהב לההיפך לג'ובניק, מה לעשות?

הבשורה הטובה היא שבארתרוסקופיה לא מצאו לך ממצא מדאיג כך שהסבירות לנזק נוסף היא קטנה. יש גם לקחת בחשבון שהסיטואציה בה אתה נמצא בנוסף למלכוד הרגשי אינם מוסיפים לתחושה טובה עם עצמך. הרפואה בצבא אמנם בנויה לטפל באנשים בריאים ולכן היא מגיבה קצת באיטיות אך אני בטוח שגם תורך לרופא יגיע ותקבל את הפטור המיוחל.

14/12/2002 | 17:01 | מאת: חייל

תודה על התשובה, האם מבחינה רפואית כדאי לי לבקש אז את כל הפטורים שיכולים להיות כשורים לברכיים חוץ מריצה? למשל פטור ממסעות של כמה ק"מ, פטור של זמן מנוחה מסויים על כל זמן מסויים של עמידה רצופה (זה הכרחי?) פטור מסחיבה מעל 7 ק"ג (מעל 7 ק"ג יכול להזיק לברכיים?) אני רוצה מאוד להיות בכושר בעתיד אבל לעשות את זה בהדרגה ועם השגחה רפואית, בניגוד למה שיש לי עכשיו בצבא, ככה שאני לא רוצה לצאת משם עם נזקים

מנהל פורום אורתופדיה