שאלה דחופה בנוגע לפריצת דיסק..

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

12/12/2002 | 12:50 | מאת: ב.ד

דבכנ ר"ד וכו ןשעמ אל ,לקשמ תויעב אלל .בוט ינפוג רשוכב ,ללכ ךרדב אירב 30 ןב ינא רוזיאב ןותחת בג יבאכב ןיעל תיארנ הביס לכ אלל יתפקתנ עובשה L5-S .ןימה רביאו םיכשאה ןוויכל םג ךא םיילגרל םיתיעלו םינבשיל ןירקמ באכה ותכיפהל דע ןכמ רחאלש םיימויה ךשמב ךאד זאו םויה ךלהמב קזחתה ןותמ באככ לחה באכה .ליבגמ וניא ןבומכו שגרומ אלל טעמכ תחא תבב לחה םייתעשכ לש תכשוממ הבישי רחאלו םיבאכ אלל תוררועתה רקובב ישילשה םויב .העונת תורשפא ענמ רשא לבסנ יתליב באכ .הבישי רתויב רומחהו הביכש הדימע .היציזופ לכב ךישמה באכה .םימייק ןיידע םמצע םימוטמיסה ךא תולבגומבו באכב המ רופיש ןרטלו תקירז רחאל .קסיד תצירפ הניה החפשמה אפור לש הזונגורפה ? םאה ל"נה םינותנל ךתעד םוליצ .רורב ךשמה עצבל יאדכ אל םאה . החונמ םע דבלב םירודכו הקירזה לע ץילמה אפורה ו CT ו X MRI . ? היפארגוקסידו היפארגולימ אשונב ביחרהל לוכת םאה ךשמה ךרוצל תילגנאב (קסיד טלב ,קסיד תצירפ ,קסיד) םיחנומה תא בותכל לכות םא ךל הדוא תשרב שופיח

לקריאה נוספת והעמקה

האבחנה הסבירה היא - מחלה של דיסק או דיסקופתיה בלי להתחייב לגבי השינויים בצורת הדיסק. שינוים בצרת הדיסק כמו בלט= BULGE או פריצה = PROTRUSION או אקסטרוזיה = EXTRUSION יש להם בעיקר חשיבותתאורית ופחות קלינית כלומר אין הם עומדים במתאם עם חומרת הכאב. יתר על כן ב50% מאנשים שאין להם מחוישם מוצאם במ.ר.י בלט ובכ30% מוצאם פריצה והם חסרימחושים. אין שום צורך לבצע בדיקות כל שהן במהלך ששה השבועות הראשונים לכאב כל עוד אין פגיעה נוירולוגית . לא עושים היום מיאלוגרפיה אלא יחד עם ט.מ (CT ) בבדיקה זאת מכניסים חומר ניגוד מסיס במים לחוט השדרה מצלמים ועושים ט.מ . זו שיטה רגישה יותר מ ט.מ רגיל אך פחות מ מ.ר.י . דיסקוגרפיה - בדיקה בויכוח. מחדירים חומר ניגוד לתוך הדיסקוס. יעיל להדגמה שמקור הכאב הוא בדיסק המסויים אותו בודקים.

13/12/2002 | 09:05 | מאת: ב.ד

המון תודה על ההסבר הנהיר , האם תוכל להסביר מדוע אין מבצעים דיאגנוסטיקה מלאה של המצב העכשווי במקרה של כאבים , דבר אשר יאפשר המשך מעקב מאחר ולמיטב הבנתי תופעה זו של שינוי מבנה הדיסק לסוגיו , הנה תופעה "כרונית" המחמירה עם הזמן ועם הגיל? , מדוע אם כך לא כדאי לצלם את הססטוס העכשווי? החשיפה לקרינה בC/T הינה מינימאלית ובמ.ר.י ככל הידוע אין כלל קרינה מזיקה , האם קיים הסבר מעבר לנושא העלות? ושאלה נוספת , האם היית ממליץ על שימוש בסטרואידים כגון : דיפרוספאן ? וכיצד הסטרואידים מועילים בתופעת של שינוי מבנה בדיסק? כמו כן , האם אתה רואה יתרון בשימוש בויאוקס על פני אביטרן או איבופרופן?

13/12/2002 | 09:05 | מאת: ב.ד

המון תודה על ההסבר הנהיר , האם תוכל להסביר מדוע אין מבצעים דיאגנוסטיקה מלאה של המצב העכשווי במקרה של כאבים , דבר אשר יאפשר המשך מעקב מאחר ולמיטב הבנתי תופעה זו של שינוי מבנה הדיסק לסוגיו , הנה תופעה "כרונית" המחמירה עם הזמן ועם הגיל? , מדוע אם כך לא כדאי לצלם את הססטוס העכשווי? החשיפה לקרינה בC/T הינה מינימאלית ובמ.ר.י ככל הידוע אין כלל קרינה מזיקה , האם קיים הסבר מעבר לנושא העלות? ושאלה נוספת , האם היית ממליץ על שימוש בסטרואידים כגון : דיפרוספאן ? וכיצד הסטרואידים מועילים בתופעת של שינוי מבנה בדיסק? כמו כן , האם אתה רואה יתרון בשימוש בויאוקס על פני אביטרן או איבופרופן? בתודה על המידע , ב.ד.

מנהל פורום אורתופדיה