כאבים בכף רגל

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

07/12/2002 | 18:32 | מאת: כרמלה

ד"ר שלום לאחר מיפוי עצמות רציתי לשאול אותך מה זה חשד לססמואידיטיס דו צדדית של הפרק הממטטרסופלנגיאלי הראשון בשתי כפות הרגליים? קצת רקע, מזה 8 חודשים כאבים בכף רגל ימין בעקב הרגל, לאחרונה כאבים בצידי כף רגל ימין. אודה לתשובתך.

לקריאה נוספת והעמקה

סזמואידיטיס הנה מחלה שבה יש כאב, המתפתח בהדרגה באזור המפרק בין הבהן לכף הרגל. מפרק זה קרוי מפרק מטהטרסופלאנגאלי. הוא מצטיין בין השאר בכך שמולו שוכנות שתי עצמות קטנות צמודות זו לזו. עצמות אלו נמצאות בתוך גיד המכופף את הבהן. עצמות היושבות בתוך גיד נקראות עצמות סזמואידיות וכשמדברים על ססמואידיטיס מדברים בעצם על דלקת של הגיד הזה. זומחלהשל אנשים צעירים בדרך כלל רקדניות בלט, רצים ואצנים במיוחד בתקופות של הגברת פעילות.

14/12/2002 | 09:18 | מאת: אהרן שחרור

כאבים בכפות הרגליים מזה מס' שנים, כאשר לאחרונה נוספו דורבנים, דורבן לכל כף רגל. הכאבים הם בתחילת ההליכה ממצב של מנוחת הרגל, הן משינה או שכיבה והן מישיבה, אף בנהיגה. הקימה ותחילת ההליכה למשך כ-2 דקות מלווים בכאבים עזים ובצליעה, עד שמחזור הדם מתייצב. למרות שלקחתי וויקוס למשך 20 יום ללא השפעה, כמו כן אני עושה ספורט עם מדרסים. משקלי גבוה מאוד. מה ניתן לעשות להקלה?

מנהל פורום אורתופדיה