כאבי גב מותניים

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

03/12/2002 | 16:03 | מאת: שרה

שלום רב. הנני כבת 47 מזה כחודש ימים כאבים באיזור המותניים. צילום ע"ש מותני היה כתוב: היצרות קלה עם אוסטאופיטים קדמיים בין l3-l4. מה זה אומר? ובנוסף עשו לי היום אולטרסאונד בטן והיה כתוב: אבנים קטנות בדופן כיס המרה. האם כאבי המותניים הם מהמקור של הגב או אבני מרה?- אשמח מאד לקבל פרוט על הנ" ל ותודה מראש - שרה.

לקריאה נוספת והעמקה

היצרות קלה עם אוסטאופיטים היא ביטוי לשינויים שחלים בדיסקוס עםהזמן. הדיסקוס הופך " מצומק" משהוא וכתוצאה מכך נוצר חופש מסויים בין החוליות מה שמגרה צמיחה של יז עצם הלא הם האוסטאופיטם. אבני יס מרה אינן גורמות לכאב גב מתני.

04/12/2002 | 19:06 | מאת: שרה

ערב טוב. בתגובה לתשובתך אלי, ברצוני לשאול: א. מה זאת אומרת יז עצם ? (או שיש פה טעות בהדפסה??) והאם צמיחה של עצמות על החוליה גורמת לכאבים , איזה השלכות יש לזה בעתיד ומה הטיפול? ב. מעניין שיש רופאים הטוענים (וכן קראתי בספר רפואה) שיש מקרים שאבני מרה גורמים לכאבים ואפילו כאבים עזים, הרגישות אצלי היא בעיקר במותן ימין (שם מיקומו של כיס המרה, לא-כן?), ואם אבנים בכיס המרה אינם גורמים לכאבים, אז איך אתה מסביר שאנשים עוברים אפילו ניתוחים להוצאת האבנים באם זה לא מפריע..? - ממתינה לתשובה ותודה רבה רבה-שרה.

מנהל פורום אורתופדיה