טראומה בכף הרגל !!!!

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

01/12/2002 | 02:43 | מאת: בועז

לפני חודשיים וחצי בעיצומו של משחק מטקות בים דרכתי על אבן הפגיעה הייתה בחלק האחורי צדדי של העקב . במשך 4 שבועות סבלתי כאבי תופת במוקד הפציעה שהקרינו לחלקים אחרים של העקב וגרמו לי לצליעה .......כיום אמנם הכאבים חלפו אך קיימת במקום מין תחושת רגישות מעצבנת ולעיתים אף כואבת ....הכאב הוא סטטי ולא מחמיר יותר מדי אך גם לא נהיה יותר טוב התחושה היא כמו לחץ או דקירה.......האם יתכן שכתוצאה מהטראומה לרגל יצא לי דורבן ? אני חייב לציין שהתחושה מרגיזה ואני מחפש פיתרון ודרכי טיפול .....האם אני חייב לעשות צילום רנטגן כדי לקבל טיפול ? חייב לציין שאני מפחד מצילומי רנטגן ונמנע מהם בכל מצב אז אל תשכנע אותי לעשותם.......אני ממש סובל מהכאבים האלו אודה לך על תשובה כנה ומהירה .....

לקריאה נוספת והעמקה

אינך חייב שום דבר וגם אינך חייב לקבל טיפול. תהליך הטיפול במטופלהסובל מבעיה מסויימת הוא תהליך של גיבוש החלטות באופן רציונלי וביצוען לימוד התוצאות ושינוי החלטות לפי הצורך. בכדי להגיע להחלטות יש צורך במידע . מידע מגבשים מפרטי אינפורמציה מתקבלי בסיפור המחלה, בדיקה גופנית ובדיקות נוספות כגון בדיקות דימות. ככל שהאינפורמציה הנאספת דלילה יותר המידע המתקבל קלוש יותר וההחלטות הטיפוליות טובות פחות. ולהלן פיסת מידע. לא יכול להיות שצמח דורבן ,"פתאום" . ועוד אחת הדורבן אינו גורם לכאב, הדורבן הוא תוצר לואי של התהליך הגורם לכאב.

04/12/2002 | 00:09 | מאת: בועז

קודם כל תודה על תשובתך הכנה ...לאור ההיסטוריה הרפואית שלי אינני שש לעשות כל בדיקה הדורשת החשפות לקרני רנטגן ולכן רציתי לדעת אם יש אלטרנטיבה שבא אוכל לקבל טיפול לכאבים שיש לי בכף הרגל ללא צילום . שאלתי היא האם התהליך הדלקתי שכתוצאה ממנו נוצר דורבן בעקב כף הרגל יכול לעבור אי פעם ..? ואם הוא עובר האם הוא עלול לחזור ? הייתי גם רוצה לדעת מה המיקום המדויק של הכאב שמצביע על נוכחות דורבן ?

מנהל פורום אורתופדיה