בעיות לקראת גיוסי לצה"ל

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

19/11/2002 | 15:50 | מאת: תומר

שלום, שמי תומר, ואני עתיד להתגייס לצה"ל בקרוב. אני סובל זה למעלה משנה מבעיות ברכיים, ככל הנראה בעיות בסחוסים. ביקרתי אצל כמה אורטופדים וכולם אמרו שישנה בעיה והמליצו להימנע מפעילות מאומצתת (ריצה וכדומה). אחד מהם הפנה אותי לפיזיותרפיה, עשיתי כמה חודשים תרגילי פיזיותרפיה, אך לצערי, לא היו כמעט שינויים. אורטופד אחר הפנה אותי לבדיקת מיפוי עצם, אך בה לא נתגלו "ממצאים מרעישים". הפניתי את ההמלצות והאבחונים לרופאי צה"ל והם הורידו לי את הפרופיל מ- 97 ל- 72. ככל הידוע לי פרופיל זה הוא עדין פאופיל קרבי, ואני לא מסוגל לבצע פעילות ספורטיבית כבר שנה לא ביצעתי פעילות כזו. האם אתה יכול לעזור לי בתורה כלשהיא, להציע לי דרך פעולה אחרת, או להשלים עם הפרופיל? תודה רבה מראש, תומר אנגל גבעתיים.

19/11/2002 | 19:10 | מאת: איציק

אני מניח שעקב בערעור תופנה לוועדה רפואית מיוחדת או שתוחזר שוב לוועדה הרפואית הרגילה לשם סיכום פרופיל נוסף. הבא עימך את ההמלצה בכתב מהאורטופד שאומר שיש להימנע מפעילות גופנית מאומצת. רק שתידע אם יש בידך אבחנה לא סופית או לא חד משמעית על תיתן אותן לרופאי לשכת הגיוס, אבחנה לא סופית או לא חד משמעית עלולוה להביא לכך שתקבל י כשירות זמנית לתקופה שבין 3 חודשים ועד שנה לשם בירורים ואני בטוח שאינך רוצה בכך. תיזהר מווועדה הרפואית המיוחדת כי הם יכולים לדפוק אותך חזק. אם תוכל לסדר שתופנה לוועדה רפואית רגילה כך יוטב. רק שתדע ערעור יכול לדחות לך את הגיוס. אל תעשה רושם על הרופאים לא בלשכת גיוס ולא בקופת חולים רושם שאתה עצלן שסתם מתעצל להיות קרבי אלא שיש לך בעיה,וריצה או כושר מאומץ תחריף את מצבך הבריאותי.(רק שתדע שהם מפחדים מתביעות לאחר או במהלך הגיוס על החרפה במצ ב בגללם, ושתדע שלעולם הם לא משלמים פיצויים) אם יש לך מישהו בלשכת גיוס שיכול לעשות לך קומבינות זה יהיה טוב . אגב אם תלך לאורתופד פרטי הסיכוי שהוא יכתוב לך משהו שיוריד לך את הפרופיל ללא קרבי הוא יותר גבוה מרופא של קופ''ח. אגב באיזה לשכת גיוס אתה? אם יש לך שאלות פנה אליי במייל. אגב כל זה מניסיון אישי.

אם אתה סבור כי הפרופיל אינו מתאים פנה לאורתופד שיצייד אותך במכתב בו הוא מפרט את מגבלותיך ושלח אותו ללשכת הגיוס. ( השאר העתק אצלך )

מנהל פורום אורתופדיה