סקלרוזיס במפרקים הפצטאלים

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

18/11/2002 | 22:05 | מאת: יוקה

במיוחד בגובה L4-L-5. מה המשמעות של ממצא זה? קלינית מדובר בכאבים מוקרנים לצד אחד מזה זמן רב, בעיקר במצב של שכיבה ושינוי תנוחה תוך כדי שנת לילה, דבר הגורם להתעוררויות מרובות. לעיתים הכאבים מורגשים גם בזמן הליכה, טיפוס על סולם/כיסא או בהרמת משאות לא מאוד כבדים. תודה מראש על תשובתך.

לקריאה נוספת והעמקה

איני יודע. המפרקים הפצטריים הנם מפרקים סינוביאליים ( כמו הרוב הגדול של מפרקי הגוף ברך,כתף מפרק ירך ועוד ועוד ) בין כל שתי חוליות יש שני מפרקים כאלה. כשמדברים על מחלה של המפרקים הפצטריים מדברים בעצם על אוסטאוארטריטיס של מפרקים אלו. הסמנים הרנטגניים של אוסטאוארטריטיס כוללים סקלרוזיס של העצם התת סחוסית, יחד עם אי סדירות של המפרק, היצרות של המרווח המפרקי , יצירה של אוסטאופיטים והופעה של ציסטות מתחת לסחוס המפרקי. האם "המשורר, התכוון לסקלרוזיס שציינתי - שיקום

19/11/2002 | 23:36 | מאת: יוקה

חן חן. המשוררת אכן התכוונה לקבל הסבר מאלף כזה המתואר בתגובתך. במקרה הספציפי מדובר במיפרקים הפצטאליים המותניים בחוליות L5-S1 . על איזה שיקום היית ממליץ? התעמלות למשל? פיזיאותראפיה? החוכמה היא לסלק ו"מהר" את הכאבים המוקרנים שמאלה ואשר מודגשים בעיקר בעת שכיבה או התהפכות במשך הלילה. משמע - כל התהפכות = התעוררות = נדודי שינה. מישהו לחש לי על Soft Laser, אלא שלא ידוע לי אם קיים בארץ ואם כן - עד כמה עשוי להיות יעיל? כל עצה, למרות שאין בינינו היכרות קלינית, תתקבל בהממממון תודה והערכה.

מנהל פורום אורתופדיה