כאבים בברך שמאל

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

29/10/2002 | 23:12 | מאת: יפעת

יש לי כאבים בברך השמאלית. בחודש אוגוסט היו לי כאבים במשך שבוע וללא טיפול הם נעלמו. כעת בשבועיים האחרונים שוב חזר הכאב בברך. בצילום רנטגן לא רואים כלום והאורטופד אמר שהצילום תקין ונתן לי כדורים להפגת הכאבים. בבדיקות דם שעשיתי (לא קשור לאורטופד) נמצא שהכל תקין למעט 2 בדיקות שהערכים מתחת לנורמה: WBC - 3.9 MCV - MEAN CELL HEMOGLOBIN - 26.6 האם יש קשר בין הבדיקות לכאבים? (בבדיקות מלפני שנה היה ערך של 5.6 בכדוריות הלבנות). סליחה על האורך ותודה.

אין קשר בין הבדיקות לכאבים. נכון הוא שבדרך של הגיון מפותל ניתן למצא קשר בין כל שני נתונים אך הדרך הנכונה לאיבחון היא קודם כל למקם את הבעיה מחבינה אנטומית ואחר כך מבחינה היסטלוגית ( זיהוי הרקמה הפגועה) ורק בהמשך למצוא את התהליך החולני וגורמיו.

30/10/2002 | 14:49 | מאת: מרטה

בתחילת השנה עברתי ניתוח ארטרוסקופיה והוצאת מיניסקוס דו צדדי. לאחר הניתוח נמסר לי שלסחוס נגרם נזק בלתי הפיך, והדבר היחידי שאפשר היה לתקן זה לנקות, ולייפות את הסחוס. מאז ינואר 2002 ההחלמה שלי מאוד איטית, אני סובלת מהגבלה בברך, כאבים בזמן עמידה, הליכה וישיבה ממושכת. ואין אני רואה את הסוף בהגבלה הזו. השאלה המתבקשת היא האם אחזור אי פעם ללכת מבלי לסבול מכאבים, ומה עלי לעשות על מנת לשפר את מצב הרגל. לציין, אני עושה הידרוטרפיה וממעטת בעליה וירידה במדרגות כפי שהינחו אותי. שאלה נוספת אני שומעת כל הזמן על אנשים שעוברים ניתוחים ארטרוסקופיים בענין ברך כמו ששלי ושהחלימו לחלוטין הייתכן ??, האם יכול להיות שיד המנתח תלויה בכך? או פשוט עניין של מזל??? - אנא תעזרו לי לחזור לעצמי.

מנהל פורום אורתופדיה