תוצאות מיפוי עצמות

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

27/10/2002 | 14:12 | מאת: דפנה

המיפוי בוצע בעקבות תלונות על כאבים ממושכים בצד שמאל של העכוז, בעיקר בשכיבה או בקימה ממצב ישיבה. סיכום תוצאות המיפוי: Facet Joint Disease ניכרת בחוליות L5-S1 בעיקר משמאל. אודה על הסברך המלומד לממצא ועל אפשרויות טיפול (אראה את האורתופד המטפל רק בעוד שבוע). כמו כן נקלטו: נזק פטלופמורלי בשתי הברכיים. האםהמינוח נגזר מעצם הפטלה בברך? ומה המשמעות? אציין שלפני 20 שנה נשברה לי הפטלה בברך ימין בתאונת דרכים. קליטות מוגברות באזורים הטרזליים דו צדדית, קרוב לודאי שינויי דריכה. הודגמה קליטה מוקדית ברורה בפרק הסקרואליאקי השמאלי. מה משמעות האמור? גילי - 55. תודה מראש על הסברך המפורט .

28/10/2002 | 09:16 | מאת: דפנה

החלטתי לא להתעצל ובכל זאת לצטט את ממצאי הבדיקה על מנת להקל את תגובתך: בוצע מיפוי עצמות לשלד המרכזי והגפיים התחתונות ו SPECT ע"ש מותני. במיפוי הפלנרי הודגמה קליטה בחוליה L5 על פי חתכי ה- SPECT ממוקמת הקליטה לאלמנטים האחוריים משמאל קרוב לוודאי מדובר ב - FACET JOINT DISEASE ניכר בחוליות S1-L5 משמאל יתכן במידה קלה יותר גם מימין. פרט לכך הודגמו קליטות מוגברות באזורים הפטלרים והרטרופטלרים בשתי הברכיים נזק פטלופמורלי. וקליטות מוגברות באזורים הטרזליים דו צדדית קרוב לוודאי שינויי דריכה (סוף ציטוט, תחביר לקוי ללא סימני פיסוק הולמים - נאמן למקור .... מחייכת... ) האם אני מתפרקת? ושוב תודה מראש לתשובותיך המלומדות והמפורטות.

ממכתבך השני נעלם הממצא במפרק הסקרואיליאקלי השמאלי. אני מציין זאת כל מכל הממצאים שציינת ממצא כזה הנו הממצא המתאים ביותר להסביר את כאבך. ועכשיו משהוא על פשט ועל דרש. בדיקת מיפוי עצם מראה את הפעילות של יצירת עצם חדשה על ידי העצמות במקום שבו יש קליטה מוגברת יש פעילות אינטנסיבית יותר מאשר במקום בו יש מעט קליטה. התפקיד העיקרי של הבדיקה הנו מיקום . כלומר מיקום בעי הבעצם מכאן ואילך מתחיל של הדרש כלומר פרשנות. אנו יודעים שהעצם מגיבה בפעילות של בניית עצם חדשה למגוון של גרויים החל בשבר,דלקת ,גידול, עקה ( סטרס) כרונית. בשולי מפרקים מתחולל לע"ק תהליך של בניית עצם חדשה כתגובה לתהליך נווני של הסחוס. הדרש הוא תפקידו של הרופא המטפל בך ובדק אותך וגיבש ( כך אני מקווה ) תובנה כל שהיא לגבי מחלתך שתתבטא בסופו של דבר באבחנה. כך שאני מסרב לקבל אבחנות של מבצעי הבדיקות ופרשניהם אלא אם הם מתאימות לאבחנה ראשונית. אחת הבעיות בבדיקת מיפוי עצם היא רגישותה.הבדיקה כה רגישה שהיא מביאה הרבה מידע לא חשוב . הרופא שמבצע את הבדיקה לא מכיר אותך באופן אישי ולא יודע מה חשוב ומה לא .

מנהל פורום אורתופדיה