בעיות גב - עמוד שדרה

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

17/10/2002 | 23:51 | מאת: טובה

שלום, אני בת 62 וסובלת מבעיות גב כבר מס' שנים. לפני 6 שנים, כשהמצב היה פחות חמור, אורטופד שמומחה לעמוד השדרה מטעם קופ"ח אמר שעליי לעבור ניתוח, וכשהססתי כעס ובכך נגמר הביקור. במקום ניתוח, פניתי לטיפול ע"י רפלקסולוג שביצע גם דיקור וטיפולים אלטרנטיביים נוספים ומצבי השתפר. לאחרונה חלה הרעה במצב ואני סובלת מכאבים. פניתי שוב לטיפול אלטרנטיבי ובמקביל עשיתי צילום עמוד שדרה מותני, ואלו התוצאות: סקוליוזיס. סיבוב ניכר של גופי החוליות. שינויים ספונדילוטיים עם הווצרות אוסטיופיתים קדמיים וצדדיים. סימני נזק קשה בדיסקוסים בין חוליות L3-L4 ובין L5-S1. אודה לך אם תוכל לייעץ לי לגבי הנחיצות בניתוח במצב זה ועל אפשרויות טיפוליות אחרות. אשמח אם תוכל להמליץ לי על גורם שיוכל לייעץ ולהסביר לי לגבי האפשרויות השונות (ושאינו רואה בניתוח את הפתרון היחידי). תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

ההחלטה על ניתוח אינה נולדת לאור ממצאי צילום רנטגן או כל בדיקת דימות אחרת. ההחלטה על ניתוח לצורך טיפול בתסמונת של כאב גב תחתון עם או בלי קרינת כאב לגפיים תחתנוים נגזרת ממצבך . יש שלשה מצבים עקרוניים המצדיקים ניתוח. האחד הנו הופעה פתאומית של שיתוק וחוסר שליטה על סוגרי שלפוחית השתן ופי הטבעת. השני הנו נופעה והתקדמות של נזק נוירולוגי כמו שיתוק ההולך ומחמיר עם סמנים נוירלוגיים נוספים. שום טיפול אלטרנטיבי לא יעזור לך היה ותפלי קורבן לאחד מן המצבים הללו. המצב השלישי הנו שונה באופיו . הוא מוגדר ככאב עקשן טורדני וקשה שאינו מרפה ואת אינך מוכנה לחיות עמו יותר. תביני לבד שמצב שלישי זה הנו סובייקטיבי, ורק אתיודעת עד כמה את סובלת ממנו ולכן רק את יכולה להגדיר את האינדיקציה לניתוח. אשר לאפשרויות טיפול אחרות ובכן פתוחה בפנייך קשת שלמה של אפשרויות החל מפיסיותרפיה, כירופרקט, אוסטאופת, מרפאת כאב, זריקות אפידורליות של סטרואידים ועוד . לא אוכל להמליץ לך על אף לא אחת מהן מבלי שאדע מהם מחושייך מה ממצאי הבדיקה הגופנית ומה ממצאי הCT ואף מ.ר.י .

18/10/2002 | 20:34 | מאת: אתי עזרא

18/10/2002 | 20:39 | מאת: אתי עזרא

עברתי השתלת אלקטרודות בגב לרגל על מנת לתת אמפולסיות חשמל לרגל וזה לא עזר הוציאו לי את המקלט מהבטן ואת האלקטרודה לא הוציאו מהגב אני סובלת מכאבי תופת בגב ולא יודעת מה לעשות האם כדי לעבור את הניתוח להוצאת המגנט מהגב אפילו שזה מהווה סיכון? או מה עלי לעשות להקל על כאבי הגב שיש לי וקושי בתפקוד אודה אם אקבל תשובה בהקדם

את מציגה בעיה קשה בלי שום נתונים מהם אוכל ללמוד על בעייתך. איני יכול לענות לך בלי לדעת עליך הרבה יותר .למעשה בלי לבדוק אותך ולראותאת צילומייך כל מה שאומר יהיה לא רציני.

מנהל פורום אורתופדיה