שלשול

דיון מתוך פורום  רפואת משפחה

18/03/2014 | 16:06 | מאת: תמי

בת 45. דפוס פעילות המעי שלי מאופיין זה שנים בשינויים קיצוניים על רקע תנודות הורמונאליות מכמעט עצירות או יציאות מעטות וקשות מאוד ועד לפעילות מעי מאוד מאסיבית - עניין של שנים - בהתאם למחזור החודשי. היום לאחר כמה ימים של פעילות מעי מאוד מינמאלית המאפיינת את דפוסי פעילות המעי שלי - חטפתי שלשול מאוד רציני, ללא שינוי בדפוסי התזונה שלי, גם לא אכלתי משהו שנראה לי בעייתי או מקולקל. השלשול הופיע לאחר פעילות מעי מינמלית של כמה ימים המאפיין את דפוסי פעילות המעי שלי כאשר לקראת שינויים במחזור מופיעה פעילות מאסיבית אך הפעם זה היה פשוט שלשול. מטבע הדברים מאוד נלחצתי ורציתי לדעת האם יתכן שזה קשור לאפיזודה שעברתי ביום ד' שבוע שעבר או שחלילה זה אינדיקציה למשוה חשוד: ביום ד' שעבר (לפני קצת פחות משבוע) נסעתי באוטטובוס למקום מסויים כאשר הדרך אליו היתה מלאת עיקולים ופתולים ואני ישבתי לקראת סוף האוטובוס והרגשתי במהלך שעתיים של נסיעה בחילות איומות, חולשה קשה ושהמעיים ממש מתהפכים לי. ברגע שירדתי ושתתי מעט קולה, התאוששתי בהדרגה ותוך שעה התאוששתי לחלוטין אך חשבתי שבעקבות האפיזודה הזו תופיעה לי פעילות מעי אך לאו. מאז, ובהתאם לדפוס פעילות המעי שתארתי היתה לי רק פעילות מעי קשה ומנימלית והיום פתאום - שלשול רציני. האם יתכן שהשלשול הופיע בעקבות אותה נסיעה קשה, למרות שחלף כמעט שבוע מאז או שחלילה זה יכול להיות אינדיקציה למשהו אחר - פתלוגי (לא ידוע לי על מקרים של סרטן המעי במשפחה). תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, אני מתרשמת שאת סובלת כנראה מ"מעי רגיז". לפעמים מדובר ברגישות למזון מסוים. לגבי הנסיעה- לא נראה לי סביר לאחר שבוע. לבריאות.

18/03/2014 | 20:10 | מאת: בתשבע

ראשית, תדוה על תשובתך. אני אכן סובלת ממעי רגיז על רקע של תנודות הומונאליות. העניין הוא שהפעם דובר בשלשול רציני עתיר נוזלים ולא בפעילות מעי מאסיבית שאני רגילה אליה. העניין הוא שגם לא אכלתי משהו שונה או חריג או שעשוי לעורר תגובה כזו. אודעל התייחסותך לעניין זה.

מנהל פורום רפואת משפחה