גמופתיה חד שבטית
דיון מתוך פורום רפואת משפחה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר שלום רב, האם קיימים תסמינים גופניים למי שנמצאה אצלו גמופתיה חד שבטית? מדוע רופא המשפחה אמר כי לא צריך לעשות כלום?? אשמח להסבר ... תודה רבה מראש, אני
שלום, מדובר בתוצאה של אלקטרופורזה של חלבוני דם. תלוי איזה מרכיב נמצא גבוה ובהתאם - ההתייחסות. בד"כ זה דורש מעקב בלבד. מה היתה הסיבה שהבדיקה נלקחה מלכתחילה? לבריאות.
ד"ר כוכבי שלום, תודה על תשובתך. אבהיר כי מדובר באמי , בת 73, פעם בשנה עושה בדיקות דם ומזה שנים, תוצאת בדיקת שקיעת הדם יוצאת גבוהה. הפעם הרופא המשיך לברר...ESR התקבל ערך של 61.0 mm (כשהערכים התקינים מופיעים כ 0.0 - 30.0 ). בהמשך בירור שנתן הרופא המרכיבים הגבוהים הם : lgM 622mg/dl כשהערכים התקינים הם 40-230. C-REACTIVE PROTEIN 6.52MG/L כשהערכים התקינם הם 0-5. (ערכי בדיקת lgG וlgA תקינים).כן התגלה חסר בויטמין D ובחומצה פולית. אשמח לדעתך המקצועית, תודה מראש , אני