לחץ דם נמוך
דיון מתוך פורום רפואת משפחה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בת 43, ועתידה ללמוד הדרכת ספורט .ולשם כך, נבדקתי אצל רופאת המשפחה שמדדה לי לחץ דם. לחץ הדם היה :108-66 . הרופאה אמרה שזה קצת נמוך אבל תקין. השאלה שלי היא: מה הגורמים ללחץ דם נמוך? האם זה משתנה ? מה ניתן לעשות על מנת להעלות את לחץ הדם? לעיתים אני סובלת מסחרחורות קלות.האם יש ללחץ דם נמוך השלכות לתופעה זו? אני אשה בריאה בדרך כלל, משקל תקין ומתאמנת בקביעות בחדר כושר. מודה לך על תשובתך
אכן לחץ הדם שלך מעט נמוך וזה גם גורם לסחרחורות בעיקר אם עוברים משכיבה או ישיבה לעמידה.
שכחתי לכתוב לך גם שכדאי לך מאוד לא להתעמל על בטן ריקה אלא לאכול משהוא קל שעה לפני ההתעמלות ובבוקר להקפיד לשתות או לאכול משהוא כי אם לא אז והיו לך סחרחורות (אני יודעת את זה כי גם לי יש ל"ד נמוך).
לחץ דם נמוך אכן אינו מחלה, אך לעיתים יכול לגרום לתופעות כמו סחרחורות קלות ונטיה להתעלף, בעיקר בזמן עמידה ממושכת או שינויי תנוחה. שתיה מרובה ומודעות לבעיה הם בעיקרון מה שצריך. ישנן תרופות המעלות לחץ דם אבל לא מקובל לתת אותן. אפשר לשתות קפה ולאכול מאכלים מלוחים - זה גם גורם להעלאה כלשהי של לחץ הדם. פעילות גופנית נמרצת בד"כ מעלה טיפה את לחץ הדם, אבל לאחר מכן, בזמן המנוחה תתכן נפילה של לחץ הדם, ולכן אחרי מאמץ חשוב ש"תורידי הילוכים" בהדרגה ותסיימי את האימון במצב ישיבה.