אני מודאג
דיון מתוך פורום רפואת משפחה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום! בת זוגי בת 59 בריאה באופן כללי. מזה שבוע משתעלת מאד בשיעול קשה. בבדיקת רופא לפני מספר ימים לא נמצא ממצא והיא קיבלה תרופה מכייחת. היום בביקור אצל הרופא כם לא נמצא דבר אבל הוא שלח אותה לצילום חזה וזו התשובה של רופא הרנטגן:"הודגמה הצללה בלתי הומוגנית באונה עליונה משמאל. בהשוואה עם צילומים קודמים מחודש יולי 2011, החמרה בתמונה רנטגנית. מומלץ צילום ביקורת אחרי הטיפול" רופא אחר(לא רופא המשפחה שלה) אמר שמדובר בדלקת ריאות חידקית והיא צריכה לקבל 3 פעמים ביום מוקסיפן 500מ"ג. מאחר ורופא המשפחה איננו רציתי לשאול כאן בפורום את דעתכם:האם זו אכן הגדרה של דלקת ריאות והאם הטיפול נכון. תודה!
שיעול קשה עם ממצא כזה בהחלט מתאים לאבחנה של דלקת ריאות, וטיפול במוקסיפן הוא בהחלט אחד הטיפולים האפשריים. מקובל באנשים מבוגרים בעיקר (לא בני 20) לעשות צילום ביקורת אחרי חודש חודש וחצי, על מנת לוודא החלמה מלאה, גם רנטגנית ולא רק קלינית. אין במהלך שתארת שום דבר חריג, אלא התנהלות מקובלת. שיתהיה לכם החלמה מהירה. מקווה ששניכם לא מעשנים.
תודה .אתה עושה עבודת קודש. .שתבוא הברכה עליך וכל הקרובים אליך.