תרחיש עלטה בישראל: במשרד הבריאות נערכים להפסקות חשמל נרחבות וממושכות

(0)
לדרג

דיווחים מדאיגים על היערכות החירום בישראל לעימות צבאי נרחב בחזית הצפון מציגים תרחיש עלטה | הפסקות חשמל עלולות לפגוע קשות בתפקוד המדינה ולסכן חיים

מאת: מערכת זאפ דוקטורס

בדיווח בחדשות כאן 11 נחשף אמש כי לפי תרחיש הייחוס של רשות החירום הלאומית, במקרה של מתקפה גדולה של ארגון הטרור חיזבאללה, 60% משטח המדינה עלול להישאר ללא חשמל. שר הבריאות אוריאל בוסו ומנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב הציגו בפני ראשי הרשויות המקומיות את התרחיש המפורט, הכולל מספר עלטות ארציות ב-60% משטחי המדינה ל-48 שעות. בנוסף, הפסקות חשמל מקומיות צפויות להימשך עד שלושה שבועות.

השלכות הפסקות חשמל על חולים מונשמים

גם בהיעדר עימות מלא, ניהול הביקושים לחשמל עלול לגרום להפסקות חשמל מקומיות של עד שעתיים, פעמיים עד שלוש פעמים ביום. הדבר עלול לפגוע קשות ביכולת לטפל בחולים התלויים בחשמל להנשמה ובהפעלת ציוד רפואי. בישראל יש כיום כ-35 אלף חולים המחוברים למכשירי הנשמה ותלויים לחלוטין באספקת חשמל סדירה. הפסקות חשמל ממושכות עלולות לסכן את חייהם. "המשימות שיהיו על כל הארגונים במערכת הבריאות יהיו אדירות ואינסופיות", התריע מנכ"ל משרד הבריאות.

גנרטורים והקמת מרכזי אנרגיה

משרד הבריאות והרשויות המקומיות נערכים בימים אלה לרכישה נרחבת של גנרטורים שיופצו לבתי חולים ולמונשמים בקהילה. בנוסף, הרשויות המקומיות מתבקשות להקים מרכזי אנרגיה וחמצן לשעת חירום. בכל מרכז כזה יהיו עד 50 שקעי חשמל לטעינת מכשירים רפואיים.

חשמל

 ניהול הביקושים לחשמל עלול לגרום להפסקות חשמל מקומיות של עד שעתיים, פעמיים עד שלוש פעמים ביום. צילום: שאטרסטוק

הרשות המובילה במספר המונשמים היא ירושלים, עם למעלה מ-4,000 חולים הנתמכים בחמצן. אחריה תל אביב עם כ-2,000 נתמכי נשימה ומונשמים. שאר הערים הגדולות נערכות אף הן לאפשר טיפול רציף בחולים תלויי חשמל בשעת חירום.

צה"ל והמשטרה יסייעו למשרד הבריאות

מעבר לכך, משרד הביטחון וצה"ל נערכים לספק תגבור נרחב למערך האזרחי. הדבר כולל סיוע בפינוי חולים, הקמת בתי חולים שדה ואספקת דלק וציוד חיוני אחר. גם משטרת ישראל צפויה לסייע באבטחה ובשמירת הסדר.

תיעדוף חולים לטיפול והסברה נרחבת לציבור

ההיערכות לעלטה כוללת גם תכנון תיעדוף חולים לטיפול, הקצאת משאבים והסברה נרחבת לציבור, כאשר יש חשיבות רבה לשיתוף הפעולה בין כל הגופים - ממשלה, צבא, משטרה, שירותי הצלה ובריאות והרשויות המקומיות. "אם כל אחד יעשה רק מה שהוא חייב, בעולם של תרחיש עלטה, אנחנו נגיע למצב שבו נאבד את החיים של הרבה מאוד אנשים, אבל אנחנו רוצים להציל כמה שיותר חיים", אמר סימן טוב

בתקווה שההיערכות המקיפה תמנע את התממשות התרחיש הקיצוני, ממשיכים הגורמים הרלוונטיים להיערך לכל תרחיש. אולם, המבחן האמיתי יהיה רק בשעת חירום ממשית. הציבור מתבקש להיערך גם הוא ככל האפשר לאפשרות של הפסקות חשמל ממושכות.

(צילומים: שאטרסטוק)

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום