וטרינר עד הבית? יש דבר כזה ואלה הם היתרונות

(0)
לדרג
תוכן מקודם

ביקור בית של וטרינר הוא פתרון מצוין ללו"ז צפוף, חיים עמוסים ובעיקר עבור כלב חרד שמסרב להיכנס למרפאה או חתול לחוץ בקליניקה. ד"ר כרמית ארנרייך, וטרינרית עד הבית, מסבירה על יתרונות הטיפול הביתי

וטרינרית
053-4252374 (מספר מקשר)

יש סיבות רבות לכך שביקור אצל הוטרינר יגרום לחיית המחמד שלכם לחץ. החיות הרבות הנמצאות בקליניקה, הריחות והרעשים הזרים יוצרים עבור בעל החיים סביבה זרה ומלחיצה. באמצעות ביקור וטרינר בבית ניתן להפחית מאוד את הפחד והחרדה ולספק לחתול או לכלב שלנו טיפול באווירה ביתית מוכרת.

ד"ר ארנרייך כרמית היא וטרינרית עד הבית, שמספקת שירותי וטרינריה בבית הלקוח באזור מבשרת. לדבריה, היתרונות בטיפול הביתי עולים פעמים רבות על הגעה פיזית למרפאה הן עבור בעל החיים והן עבור בעליו. "לצד זאת", היא אומרת, "חשוב להיערך לביקור מראש, עד כמה שניתן, בעיקר בטיפולי שגרה".

כמעט כל מי שאימץ חיית מחמד - חתול, כלב או חיה אחרת - מכיר את הלחץ, הפחד והחרדה שהחיה עוברת בעת הגעתה למרפאה הוטרינרית. למעשה, לפי מחקרים, יותר מ-75% מהכלבים שנבדקו במרפאה וטרינרית הראו סימנים של פחד ויותר מ-70% מהחתולים הראו סממנים של מצוקה כבר בחדר ההמתנה.

אף שמרפאות רבות מנסות לייצר אווירה נעימה וביתית, הרי שעדיין מדובר בסביבה זרה לחיה, מבחינת הריח, הרעשים, האנשים והחיות הנוספות במקום. מה עוד שביקור בית מפחית סיכונים להידבק במחלות אחרות במרפאה.

ביקור בית של וטרינר – טוב גם לבעלים

לדברי ד"ר ארנרייך, ביקור ביתי הוא פתרון מצוין עבור אותם בעלי חיים, אך מדובר גם בפתרון אידיאלי עבור הבעלים עצמם. "נסיעה למרפאה מצריכה לוגיסטיקה. אם מדובר בחתול, צריך כלוב וצריך רכב, לנסוע בפקקים עם חיה עצבנית ואז גם למצוא חניה. יש אנשים שסדר היום העמוס שלהם מקשה עליהם במציאת זמן ללוגיסטיקה הזו, ישנם כאלה שמתקשים בעצמם בניידות, ולכן הפתרון של רופא שמגיע הביתה הוא טוב לכל הצדדים".

פרט להפחתת הלחץ והחרדה אצל חיית המחמד, העובדה כי כלל הטיפול מוקדש אך ורק לחיה אחת מהווה גם היא יתרון משמעותי בבחירה בביקורי בית. "מעבר לכך", מאשרת ד"ר ארנרייך, "כאשר יש בבית מספר חיות, ניתן בביקור בית אחד לטפל בכולן ובכך לייעל את הטיפול ולנצל את הזמן".

לא פעם במהלך ביקורי הבית מבצעת ד"ר ארנרייך גם המתות חסד. כאן, היא אומרת, יש את הפרטיות שאין במרפאה ולכן רבים מהבעלים מעדיפים לעשות זאת כך.

טיפים לביקור בית וטרינרי

ראשית נאמר כי לא בכל המקרים הטיפול בחיה יסתיים בבית. "בחלק מהמקרים", מבהירה ד"ר ארנרייך, "יהיה צורך בהמשך טיפול במרפאה או במקום אחר. למשל במקרים בהם צריך לבצע צילומי רנטגן או ניתוח מסובך. בביקור הבית יוכל הוטרינר לבצע הערכה, התמיינות ולתת את הטיפול הראשוני, אבל גם כאן מדובר בחיסכון של זמן שלעתים הוא קריטי במצבי חירום".

חתול

לחתולים יש נטייה לברוח כשהוטרינר מגיע. כדאי להכניס אותם לחדר מסוים, נקי מרהיטים כמו שירותים או חדר אמבטיה. אילוסטרציה: שאטרסטוק

לדברי ד"ר ארנרייך, אחת ההמלצות לקראת ביקור הבית נוגעת לחתולים, שעלולים לשרוט או להשתולל במצבי לחץ. "לחתולים", היא אומרת, "יש נטייה לברוח כשהוטרינר מגיע. לכן, כדאי להכניס אותם טרם הביקור בבית לחדר מסוים, יחסית נקי מרהיטים כמו שירותים או חדר אמבטיה. חשוב להוציא דברים שבירים שהם עלולים להרוס במקרה שייכנסו ללחץ. כאשר מדובר בכלב שידוע כתוקפן, ההמלצה היא לשים מראש מחסום, להרגיע אותו וגם לעדכן את הוטרינר כדי שגם הוא ידע להתכונן לקראתו".

היסטוריה רפואית – לא פחות חשוב

בנוסף, חשוב לעדכן את הוטרינר בהיסטוריה הרפואית המלאה של החיה. מומלץ לעדכן מראש בנוגע לבעיה, תסמיניה ומשך הזמן שהיא קיימת. "הוטרינר", מסבירה ד"ר ארנרייך, "לא ראה את הכלב או החתול והוא מקבל את הרשמים מהבעלים ולאחר מכן מהחיה. לכן, חשוב לבצע את העדכון הזה עוד בטרם הרופא מגיע וכדאי גם לעדכן אם יש עוד חיות בבית".

ארנרייך מבקשת, מניסיון אישי כנראה, לדאוג עד כמה שניתן לחניה עבור הוטרינר כדי שיוכל לשנע את הציוד הרפואי לבית בקלות יחסית. בנוסף היא מציינת כי ליווי של רופא ביתי לא מסתיים בביקור אחד, אלא מדובר בתהליך שנמשך לעתים לאורך זמן, בהתאם למצב החיה ולפי הצורך.

בסופו של דבר ביקורי הבית של וטרינר נועדו לספק ליווי תומך ואישי עבור החיה ובעליה. "זוהי מהותו של ביקור הבית", מאשרת ד"ר ארנרייך. "אני רואה את החיות שאני מטפלת בהן, את הבעלים, ואני רואה עד כמה התמיכה וההרגעה מצידי עוזרות לכל המצב ובעיקר למצב הנפשי של החיה ולהחלמה שלה".

(צילומים: שאטרסטוק)

ד"ר ארנרייך כרמית - וטרינרית עד הבית
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום