עורכי דין בסכנה: החשיפה לפשיעה פוגעת בבריאות הנפשית

(0)
לדרג
תוכן מקודם

עורכי דין, שופטים ואנשי מערכת המשפט נחשפים לזוועות רבות. כיצד זה משפיע על חיי היומיום שלהם ומה ניתן לעשות? האזינו לפודקאסט

ייעוץ וטיפול - אישי, זוגי ומשפחתי
077-2315845 (מספר מקשר)

עורכי דין, שופטים ואנשי מערכת המשפט חשופים בעבודתם לחומרים קשים מנשוא שפוגעים בבריאותם הנפשית. הם נאלצים להתמודד עם סיפורים מזעזעים של התעללות בחסרי ישע ולצפות בקלטות וידיאו המתעדות אלימות ופשיעה במלוא עוצמתן. ענת משיח, קרימינולוגית שיקומית ופסיכותרפיסטית, מומחית בשיקום עבריינים ובטיפול בטראומות EMDR, מסבירה מדוע חיוני לטפל בבעיה זו ולהעלות את המודעות לה.

שינוי בתפיסת העולם

החשיפה לפשיעה אלימה ולסיפורים קשים גורמת לעורכי דין רבים לאבד את תחושת הביטחון והתמימות שלהם ומשתרבבת לחיי היומיום שלהם. הם מאמינים פחות בטוב שבאדם, הופכים לחשדניים וציניים יותר, התמימות מתפרקת והעולם נתפס בעיניהם כמקום אכזרי ומסוכן. עורכי דין רבים מדווחים שאיבדו את האמון באנשים וכבר אינם סומכים על זרים.

תסמינים פיזיים ונפשיים

הלחץ הנפשי שנוצר מחשיפה לפשיעה גורם לתסמינים פיזיים ונפשיים קשים אצל עורכי דין ואנשי משפט. חלקם סובלים מנדודי שינה, סיוטים, חרדה, דיכאון וכאבי ראש. יש מי נוטלים תרופות או סמים כדי להקהות את הכאב הנפשי ואחרים מפתחים מחלות גופניות כתוצאה מהלחץ, מסבירה משיח.

השלכות על המשפחה

גם על המשפחה הגרעינית והמורחבת החוויות הקשות להם עדים אנשי משפט לא פוסחות. הקושי הנפשי של עורכי דין פוגע גם בתפקודם כהורים וכבני/ בנות זוג. הם חווים עייפות ועצבנות ומתקשים לתת תשומת לב מלאה לילדיהם ולבני/ בנות הזוג. יש ביניהם שכבר אינם סומכים על מטפלים, שומרים בגני ילדים ונותני שירותים וטיפול אחרים. בני זוג רבים מדווחים על עלייה במתחים ובוויכוחים בבית כתוצאה מהחשדנות והעצבנות של בני זוגם.

הקמת מרכז תמיכה ייעודי לעורכי דין

רבים מאנשי המשפט אינם מודעים לכך שהקושי בתפקוד היומיומי נובע מהחוויות הקשות להן הם עדים ושורטות את הנפש. על מנת לעזור לעורכי דין ולמשפטנים, הקימה משיח מרכז תמיכה פסיכולוגי ייעודי לעורכי דין. המרכז מעניק טיפול פרטני לעורכי דין שסובלים מקשיים נפשיים ובקרוב תהינה קבוצות עבודה ייחודיות. כמו כן, נערכות סדנאות קבוצתיות להעלאת המודעות ומוענקים שלל כלים להתמודדות נפשית. המטרה היא לאפשר לעורכי דין לפרוק את העומס הנפשי, לטפל בקושי שכבר נצבר ולמנוע השלכות שליליות על חייהם האישיים.

להזמנת הרצאות, סדנאות ומפגשים פרטניים וקבוצתיים במשרדי עורכי הדין. צרו קשר: [email protected]

(צילום: שאטרסטוק)

האזינו לפודקאסט >>> 

  • צור קשר
ענת משיח – קרימינולוגית שיקומית, פסיכותרפיסטית ומנטורית
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום