תא לחץ – הפתרון לתחושות החרדה

(0)
לדרג
תוכן מקודם

דווקא בתקופה מאתגרת זו, תאי לחץ יכולים להוות פתרון לטיפול בחרדה, לחץ ודיכאון. ג'קי דהאן מ-wellness for you מסביר על השיטה שכבר הצליחה לסייע לרבים

מומחה רפואה משלימה ,מומחה לאבחון או טיפול רפואי
053-9428868 (מספר מקשר)

בשנים האחרונות נעשים יותר ויותר מחקרים על יעילותם של תאי הלחץ בטיפול בבעיות בריאותיות ונפשיות של מטופלים. דווקא בזמן מלחמה ובצל מצב החירום שיוצר מתח וחרדה, מתגלה החשיבות של טיפול זה.

לדברי ג'קי דהאן, בעלי wellness for you, המפעילה תאי לחץ בראשון לציון, "השיפור בתפקוד הוא ללא הכר". לדברי דהאן, בשנים האחרונות יש יותר ויותר עדויות על יתרונות הטיפול בתא לחץ עבור הארכת חיי המוח, טיפול בפציעות, זירוז תהליכי החלמה ועוד. "אפילו", הוא מוסיף, "השיטה יעילה כטיפול קוסמטי שמעורר את ייצור הקלוגן למראה עור צעיר יותר".

מה בעצם עושה לגוף טיפול בתא לחץ?

דהאן: "הטיפול בתא לחץ מאפשר נשימת חמצן בתנאי לחץ גבוה של 1.5 אטמוספרות. במהלך השהות בתא הלחץ, המטופל נושם 100% חמצן באמצעות צינורית או מסיכה. כך, הרקמות בגוף מעושרות בכמות גבוהה של חמצן והטיפול הזה מסייע לגוף במצבים רבים".

ללא השימוש בתא לחץ, מועבר החמצן לכל חלקי הגוף באמצעות כדוריות דם אדומות. באמצעות תא הלחץ, החמצן מומס לתוך נוזלי הגוף במצב של פלזמה, שמאפשר לאזורים שבהם מחזור הדם פחת או חסום לקבל חמצן. כך הגוף מגויס לתהליך הריפוי העצמי.

"בנוסף", מוסיף דהאן, "כחלק מהטיפול יש עלייה בחמצון וגם ירידה חדה בחזרה לרמות בנורמה. הירידה הזו מפוענחת על ידי הגוף כחסך ומובילה את הגוף לפעול בצורה פיזיולוגית, בין השאר, בייצור תאי גזע בגוף, וכך תהליכי הריפוי נכנסים להאצה. הטיפול עצמו מסייע גם בשיפור תפקודים מוחיים שונים".

מה קורה כאשר החמצן מוגבר בגוף באופן דרסטי?

"ניתן לראות את התגובה ברבדים שונים ורבים. בין השאר, משתפרת היכולת של תאי דם לבנים להרוג חיידקים. ניכר שיפור בתפקוד המוח, בצלילות וביכולות הזיכרון. בנוסף, רקמות בעור הפנים מתחדשות וכך גם רקמות רדומות במוח. השימוש בתא הלחץ מתברר גם כיעיל בהחשת ריפוי פצעים, במיוחד אצל חולי סוכרת וחולים עם בעיות כלי דם. נעשה בטיפול שימוש גם לצורך החלמה מפציעות ספורט, לטיפול באין אונות אצל גברים והרשימה עוד ארוכה".

איך טיפול בתא לחץ יכול לסייע למי שסובל מחרדה או מדיכאון או כטיפול בפוסט טראומה?

"ממחקרים בשנים האחרונות התברר כי השימוש בתא לחץ יש בו כדי לסייע לריפוי של רקמת מוח פגועה. במקביל, רואים גם שיפור קליני מובהק בטיפול בתא לחץ אצל מי שסבלו מתסמינים של פוסט טראומה. השיפור בא לידי ביטוי בתפקוד והוא מחזיק מעמד לאורך זמן".

תא לחץ

בטיפול בתא לחץ, גם רקמות בעור הפנים מתחדשות וכך גם רקמות רדומות במוח. צילום: שאטרסטוק

דהאן מציג את נתוני השימוש בתא לחץ ואת ההצלחות הטיפוליות באחוזים גבוהים במגוון בעיות רפואיות: שימוש בתא לחץ הוביל להצלחה של 75% בטיפול בסוכרת, ל-60%-90% הצלחה בטיפול בבעיות בכלי דם, 80% הצלחה בטיפול בנמק באזור פרק הירך ו-60%-80% הצלחה בטיפול בדלקת כרונית של העצם.

"טיפול בתא לחץ", מסכם דהאן, "משפיע בצורה חיובית על רמות האנרגיה בגוף ומשפר את תפקוד מערכות הגוף השונות. אנחנו רואים את זה אצל מי שסובלים ממתח ומחרדה, במיוחד בימים אלה, הטיפול מסייע למי שסובל מדיכאון, מעייפות כרונית ועוד.

"הטיפול עצמו פשוט, קצר ואינו כואב והוא נעשה בתא לחץ של 1.5 אטמוספרות. בעקבות אירועי החודשיים האחרונים הזמנו אלינו לטיפול מי שנפגעו באירועי 7 באוקטובר ובמהלך המלחמה להתחזק ולהבריא, ונשמח לסייע בכל עת".

(צילומים: שאטרסטוק)

  • צור קשר
Wellness for you טיפול בתא לחץ
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום