חשיבות הטיפול הוטרינרי השוטף בחיות המחמד

(0)
לדרג
תוכן מקודם

טיפול וטרינרי מקצועי, שוטף וסדיר בחיות המחמד חשוב לבריאותן וחוסך עלויות גבוהות וסבל עתידי ככל שהן מתבגרות. ד"ר זהר גולדמן בפודקאסט לבעלי חיות מחמד

וטרינר ,מומחה לרבייה ויילוד (וטרינריה)
03-9624297

ד"ר זהר גולדמן הוא וטרינר מומחה וסגן מנהל השירות הוטרינרי ברחובות. בכתבה שלפניכם הוא מסביר מדוע חשוב לטפל באופן שוטף וסדור בחיות המחמד האהובות עלינו כל כך.

חיסונים וטיפולים מונעים חוסכים סבל ועלויות

על פי ד"ר גולדמן, יש חוסר מודעות מסוים בקרב בעלים של חיות מחמד לגבי הצורך במתן טיפול וטרינרי שוטף ומונע עבור בעלי החיים שהם מגדלים. רבים נוטים לקחת את חיית המחמד לוטרינר רק כאשר היא כבר חולה, במקום להקפיד על טיפולים מונעים כגון חיסונים והדברת טפילים. חיסונים וטיפולים מונעים אלה יכולים לחסוך סבל רב לבעל החיים ועלויות גבוהות מאוד לבעלים בהמשך. כשחיית המחמד כבר חולה, הטיפולים הנדרשים הם יקרים ומורכבים בהרבה.

טיפול מונע בחיית המחמד בבית

בנוסף לטיפול הוטרינרי הסדיר, חשוב לשמור על בריאות חיית המחמד גם בבית. ד"ר גולדמן ממליץ להקפיד על תזונה נכונה ומאוזנת על פי הנחיות הוטרינר, לדאוג לפעילות גופנית מספקת ולמנוחה הולמת. כמו כן, יש לשטוף את הפה והשיניים של הכלב או החתול באופן סדיר, לגזור ציפורניים למניעת פציעות וזיהומים ולבדוק את האוזניים והעיניים מדי פעם. שמירה על היגיינה נאותה של חיית המחמד תסייע רבות לבריאותה.

חיות מחמד מגיבות לשינויים בבעליהן

ד"ר גולדמן מציין כי חיות המחמד רגישות מאוד לשינויים המתרחשים בחיי בעליהן. הן מסוגלות לחוש ולזהות שינויים הורמונליים ופיזיולוגיים אצל בני האדם, עד כדי כך שהן יודעות למשל לזהות לעתים שאישה בהריון עוד לפני שהיא עצמה יודעת זאת. חשוב לתת לחיה להסתגל לשינויים, כמו להריח ולהכיר את התינוק החדש על מנת שהיא לא תרגיש נטושה או מוזנחת.

ד"ר גולדמן מסכם ואומר כי חשוב מאוד לדאוג לרווחת בעלי החיים ולהקפיד על מעקב רפואי שוטף. כך חית המחמד שלכם תחיה בבריאות ובאושר גדול יותר וגם אתם תיהנו משותף/ה בריא/ה ורגועה יותר לאורך זמן. טיפולים שוטפים ומונעים המתבצעים על ידי וטרינר והתייחסות נכונה בבית חוסכים סבל רב והוצאות כספיות גדולות מצד הבעלים בעתיד. חיות המחמד הן חלק בלתי נפרד ממשפחת בעליהן, ויש להתייחס אליהן בהתאם מבחינה רגשית ורפואית כאחד.
(צילום: שאטרסטוק)

האזינו לפודקאסט >>>>>

  • צור קשר
ד"ר גולדמן זהר-"פט קליניק"
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום