האמנות שבתנועה: הקסם האמיתי שבפילאטיס ופלדנקרייז

(0)
לדרג

עם יותר מ-25 שנות ניסיון בתחום הטיפול האלטרנטיבי, עליזה דורון, מהמובילות בארץ בתחום הטיפול בתנועה, בפילאטיס ובפלדנקרייז, מספרת בשיחה עימה על הכוח המרגיע שבתנועה ואיך היא פועלת לשיקום ואיזון הגוף והנפש

"הגוף והנפש הם אחד", משתפת עליזה דורון, מטפלת אלטרנטיבית ומטפלת בתנועה. "כאשר אנו מעלים את ההרמוניה ביניהם, השפעת הטיפול גבוהה בהרבה והמטרה היא למצוא את האיזון המושלם. כל אחד צריך למצוא את השיטה שמתאימה לו", היא מסבירה.

"הרפואה האלטרנטיבית", אומרת דורון, "היא כלי שעוזר לנו להגיע למטרה זו. אני מאמינה בשיטה אחת שאפשר להגדיר אותה במילה אחת - איזון. בשיטה שלי אנחנו למעשה כל הזמן מחפשים את האיזון בין הגוף לנפש. ברפואה המערבית בכלל וברפואה האלטרנטיבית בפרט, כל יציאה של הגוף מה-center שלו, מהאיזון, גורמת לערעור המערכות הפנימיות: מוח לב, כבד, קיבה ועוד, וגם לערעור המערכות החיצוניות כמו השרירים והשלד".

לדבריה, קיימות שיטות רבות להגיע לאיזון הגוף והנפש, אחת מהן היא בעזרת תנועה, כאשר המוכרות ביניהן הן פילאטיס ופלדנקרייז - שתי שיטות גוף נפש המתמקדות בחיזוק הליבה, שיפור הגמישות והמודעות לתנועה. הן מציעות כלים לשיפור היציבות, הקואורדינציה והאיזון ועשויות לסייע במניעת פציעות ובטיפול בבעיות שלד-שריר.

טיפול בתנועה, בעזרת פילאטיס או פלדנקרייז, יכול לטפל במגוון רחב של בעיות מכל מיני סוגים כמו בעיות גב ועמוד שדרה, עקמת, כאבי ברכיים, כאב בכפות הרגליים, מפרקי ירכיים, חולשה ברצפת האגן, חולשה בעצמות ועוד.

"אצלי בסטודיו יש שני סוגי שיעורים", משתפת דורון. "הסוג הראשון של השיעורים מתנהל בקבוצה שבה יש מספר משתתפים וזהו שיעור כללי של עבודה על כל הגוף. שיעורים כאלה מתאימים בעיקר לאנשים שאין להם בעיות גופניות ורוצים לבוא ולהפעיל את הגוף שלהם. הסוג השני של השיעורים הוא שיעור פרטני, אחד על אחד, עם תכנית מיוחדת וספציפית, שאני בונה ומתאימה בדיוק עבור המטופל ולצרכיו. לאחר אבחון קפדני ומדויק אני מחליטה איזה שיעור מתאים לו, אילו תרגילים ישרתו אותו בצורה הטובה ביותר ובונה תכנית אימונים שמותאמת בדיוק ליכולת שלו כדי לפתור את הבעיות עימן הגיע".

התנועה, מסכמת דורון, היא לא רק המכונה המניעה את גופנו, אלא גם הגשר אשר מחבר בין הגוף לנפש. "כאשר אנו מתנהגים באופן מודע, מתרגלים תנועות המחזקות את הליבה ומודעים לנשימה, אנו יכולים להביא לאיזון מלא בין הנפש לגוף. ההתמקדות בתנועה כדרך לאיזון הנפש מצביעה על הקשר ההדוק שבין הבריאות הפיזית לבריאות הנפשית והדרך שבה יכולה התנועה לשרת ככלי לשיקום, להחזרת האיזון ולהעמקת ההבנה לגבי עצמנו".

צילום: שאטרסטוק | האזינו לפודקאסט >>>> 

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום