ראיון עם הפסיכותרפיסט עופר פארן: "אל תקטינו את הקשיים של הילדים שלכם"

(0)
לדרג

הפסיכותרפיסט עופר פארן, המטפל בעיקר בילדים, מסביר מדוע כל כך חשוב להתייחס לקשיים של הילדים שלנו ברצינות המקסימלית. האזינו לפודקאסט

ילדים, בניגוד למבוגרים, פחות יודעים לבטא את התחושות והקשיים שלהם. לכן, כאשר אנו מזהים שהם נמצאים במשבר מסוים, מומלץ לפנות לאיש מקצוע שיסייע ויעניק להם כלים להתמודדות.

"הילדים של היום אמנם חכמים יותר, הם יודעים בדיוק מה הם רוצים כי הם מגיעים עם המון ידע ואינפורמציה", מסביר הפסיכותרפיסט עופר פארן, המטפל בעיקר בילדים. "מצד שני, צריך לזכור שהם עדיין ילדים שחווים הרבה קשיים ומשברים".

כיצד אתה ממליץ להורה לגשת לילד הנמצא במשבר?

"קודם כל חשוב להקשיב להם באמת – לבדוק איתם עם מה הם מתמודדים ומה קשה להם. חשוב מאוד להיות אמפתי לצרכים ולדברים שהם חווים, והם חווים המון", מסביר פארן.

"הרבה פעמים הורים צעירים יכולים להיות או לחוצים מדי, או להקטין את התחושות של הילדים שלהם מתוך חוסר הבנה שהילד חווה קושי אמיתי. או שהם מחליקים את הבעיה ואומרים, 'לא נורא זה לא סוף העולם', או שבאמת מסייעים לילד ולוקח אותו לטיפול. הרבה ילדים חווים משברים שקשורים למשפחה, לסביבה שבה הם גדלים, לחרם שהם חווים וכו'".

מהו טווח הגילאים של הילדים שבהם אתה מטפל?

"החל מילדים ממש קטנים, פעוטות בני שלוש ועד נערים בגילאי חטיבה ותיכון".

נהוג לחשוב כי ילדים מתגברים מהר יותר על משברים. האם יש בכך אמת?

"זה מאוד תלוי. יש ילדים שמתגברים בקלות, יש ילדים שחיים בסטרס. דוגמה טובה לכך היא האירועים שהיו לאחרונה בעזה, שהציפו אצל ילדים רבים פחדים. חשוב מאוד לתת להם כלים נכונים להתמודדות".

היכן אתה מקבל מטופלים?

"בתל אביב ובחולון".

לאחרונה אנחנו שומעים על מקרים שבהם ילדים פוגעים זה בזה. מאיפה זה מגיע?  

"זה שכיח, כמו שמבוגרים פוגעים, גם ילדים פוגעים. לילדים קל להציק ולפגוע באחר".

עופר פארן הוא פסיכותרפיסט לילדים ומבוגרים, המטפל גם בעבריינים לשעבר, חיילים ללא עורף משפחתי ובאחרים. 

(צילומים: שאטרסטוק)

האזינו לפודקאסט >>>>

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום