שיקום הפה ואסתטיקה דנטלית – למי זה מתאים?

(0)
לדרג
תוכן מקודם

טכנולוגיות מתקדמות ברפואת שיניים תורמות לייעול ולשיפור הטיפולים. התוצאה: מראה אסתטי וחיוך מושלם. ד"ר ווליד זאחאלקה מסביר על שיטות לשיקום ולאסתטיקת הפה במרפאתו

טיפולי שיניים ,מומחה לרפואת שיניים לילדים
077-8054498 (מספר מקשר)

ד"ר ווליד זאחאלקה סיים את לימודי הרפואה ברומניה בשנת 1994 ושנתיים לאחר חזרתו לישראל פתח את מרפאת השיניים שלו בפתח תקווה, ומאז משרתת המרפאה מאות לקוחות מעל גיל 18 ומעניקה להם מגוון רחב של שירותים רפואיים, בין היתר, טיפולי שיקום הפה ואסתטיקה דנטלית. בנוסף, כיום ד"ר זאחאלקה מכהן כמקדם בריאות בעיריית כפר קרע.

טיפולים לשיקום הפה

חסר או אובדן שיניים נגרם בשל מספר סיבות: ריקבון שיניים, טראומה כמו חבלה או שבירת השיניים, עששת שיניים חריפה או מחלת חניכיים, ואף פגמים גנטיים או מום מולד. 
בעבר, טיפול כירורגי בחסר בשיניים כלל בעיקר שיניים תותבות או גשר במקרים שבהם יש מספר יחידות שן חסרות, אך כיום, עם הפיתוח הטכנולוגי, קיימות שיטות מתקדמות ויעילות יותר לטיפול בחסר בשיניים. "שיקום הפה ובחוסר שיניים נעשה באמצעות מגוון טכניקות מודרניות", מציין ד"ר זאחאלקה.

באילו טכניקות מודרניות נעשה שימוש במרפאתך?

"השתלות קלאסיות, השתלות עצם, הרמות סינוס (סגורה ופתוחה), טכניקות של השתלה בזאלית בשיטה שוויצרית, שבהן השיקום נעשה תוך שבעה ימים, השתלות והעמסה מיידית ותותבות על שתלים. הכל בהתאם למצב של הפציינט, ולפי הצורך". השתלת שיניים נועדה להחליף את השיניים הטבעיות בשיניים מלאכותיות, ללא שימוש בשיניים תותבות, ובכך מאפשרת את שיקום הפה ואת תפקודן התקין של השיניים ושל המבנה התומך בהן.

השתלות שיניים

 השתלת שיניים נועדה להחליף את השיניים הטבעיות בשיניים מלאכותיות, ללא שימוש בשיניים תותבות. צילום: שאטרסטוק

בשיטת ההעמסה המיידית לדוגמה, בטיפול אחד משתילים את השתלים הדנטליים ואת הכתר, וכך נחסכת הרכבת שיניים תותבות באופן זמני, הליך הטיפול קצר יחסית, מה שמסייע להחלמה מהירה של אזור ההשתלה וריפוי החניכיים. לעומת זאת, השתלה בזאלית נועדה למחוסרי עצם. בשיטה זו משתילים את השתלים ומעמיסים עליהם שיקום זמני למשך שבעה ימים. בתום תקופה זו נעשה שיקום קבוע בכתרי זרקוניה או חרסינה.

אסתטיקת הפה

הנראות שלנו היא אחד הפרמטרים שקובעים את הדימוי העצמי והביטחון העצמי. חלק מהותי מהנראות הוא החיוך ומראה השיניים שלנו. לעתים, כאשר קיים פגם אסתטי בשיניים או בפה, אנשים יטו להסתיר את החיוך או הפה בכף ידם, או למתוח את השפתיים כדי להסתיר את השיניים. במקרים אלה, רצוי לשקול טיפול אסתטי בשיניים.

אחת השיטות שבאמצעותן ניתן להגיע למראה שיניים אסתטי הוא ציפוי השיניים בחומרים על בסיס חרסינה. הציפוי הדקיק מודבק על החלק החיצוני של השן על מנת לפתור בעיה של צבע או של צורת השיניים. לפני שעוברים את הפרוצדורה הזו, חשוב לוודא את איכות הציפוי.

ד"ר זאחאלקה מסביר שבמרפאתו נעשים טיפולים אסתטיים של ציפוי בחומרים מתקדמים כמו למשל זרקוניה.

"טיפול אסתטי מיועד להחלפת הצבע של השיניים הקדמיות ושיפור מראה השיניים בדרגה גבוהה. טיפול זה יכול להתאים לרוב הלקוחות וזאת בתנאי שלא קיימות בעיות חניכיים ואין הרגלים שליליים כמו למשל כסיסת ציפורניים, שעלולה לחבל בטיפול. טיפולים אסתטיים אף עשויים לפתור בעיות אורתודנטליות, כמו סגירת רווחים בין השיניים וזאת ללא טיפול אורתודנטי, בנוסף ליישור והלבנת השן", מסכם ד"ר זאחאלקה.

(צילומים: שאטרסטוק)

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום