הגעתם לגיל 40? הגיע הזמן שתכירו את מולטיפוקל

(0)
לדרג
תוכן מקודם

שינויים בראייה סביבות גיל 40 מצריכים שימוש בכלים לשיפור הראייה - אחד מהם הוא המולטיפוקל. שי מונסה, אופטומטריסט קליני מוסמך, מומחה בהתאמת עדשות מולטיפוקל ופתרון בעיות ראייה מסובכות, מרחיב בנושא

אופטיקאי
077-8036989 (מספר מקשר)

שינויים פיזיולוגיים שמתרחשים בשנות ה-40 לחיינו גורמים לנו, בין היתר, לאבד את גמישות העדשה התוך עינית. תהליך זה נקרא "פרסביופיה". אובדן גמישות העדשה התוך עינית מייצר מגבלה ביכולת העין להתמקד בעצמים הקרובים אלינו, כמו קריאת ספר או שימוש במחשב או בטלפון הנייד, ומכאן נוצר הצורך במשקפיים שימקדו את טווחי הראייה: ראייה למרחק, ראייה לקריאה וטווחי ביניים כמו מחשב.

מהי עדשת מולטיפוקל?

"מולטיפוקל היא עדשה רב מוקדית שמסוגלת לתת פתרון אופטי אידיאלי לכמה מוקדי ראייה יחדיו, ולכן, במקום להיסחב עם מספר זוגות משקפיים, ובכל פעם להחליף לפי הצורך, מולטיפוקל פותרת לנו את הבעיה ומאגדת את כל המרחקים בזוג משקפיים אחד, כך שנוכל לראות למספר טווחי ראייה: למרחק קריאה וטווח ביניים, ממש כמו בראייה טבעית, וכל זאת, מבלי להחליף משקפים", אומר שי מונסה, אופטומטריסט מוסמך, מומחה להתאמת כל סוגי מולטיפוקל ולפתרון בעיות עיניות מורכבות, הבעלים של "אופטיקת שי".

מונסה מציין כי תקופת הסתגלות למולטיפוקל משתנה בין לקוח ללקוח, והדבר תלוי בגורמים משתנים רבים, כאשר העיקרי ביניהם הוא בדיקת ראייה מקצועית ומקיפה ואבחון מדויק על ידי אופטומטריסט מוסמך, בעל ניסיון רחב בהתאמת עדשות מולטיפוקל.

שנית, הוא מסביר, חשוב לא להתפשר על איכות העדשות. "כיום יש רמות שונות של איכויות. הטכנולוגיה התפתחה מאוד וניתן דרך עדשה איכותית להגיע כמעט להסתגלות אפסית. אופטומטריסט מקצועי, בעל ניסיון רב, יידע להתאים עדשות לצרכים שונים של הלקוחות ובכך לקצר עד לבטל כמעט את תקופת ההסתגלות. לכן, חשוב מאד לבחור אופטומטריסט מוסמך על ידי משרד הבריאות".

למי יכולים להתאים משקפי מולטיפוקל יכולים להתאים?

"לרוב לאנשים מעל גיל 40 שהיחלשות מיקוד הראייה מקרוב יורד, או כאשר ישנן בעיות ראייה מסובכות יותר, כמו בעיות דו עיניות שיכולות לגרום למצב שגם בגילאים יותר צעירים ואפילו לפעמים אצל ילדים יש להתאים עדשות מולטיפוקל. אך ככלל, התאמת מולטיפוקל מיועדת לאנשים מעל גיל 40 וככל שהגיל עולה, ההיחלשות מחריפה והמצב נהיה גרוע יותר. בלקוח המרכיב משקפיים למרחק, בהגיעו לגיל 40 נוצרת בעיה כפולה: ראייה למרחק וראייה לטווחי הביניים, עבורו הפתרון המושלם יהיה עדשות מולטיפוקל".

מולטיפוקל

עדשות מולטיפוקל מונעות הידרדרות מספר, מייצבות את המספר ומורידות את קצב עליית המספר. אילוסטרציה: שאטרסטוק

מה הם היתרונות בעדשות מולטיפוקל?

"במולטיפוקל יש המון יתרונות: לא רק נוחות ואיכות חיים, כך שלא צריך להחליף משקפיים ולהסתובב עם כמה זוגות אלא גם מבחינה בריאותית העדשות הללו מונעות הידרדרות מספר, מייצבות את המספר ומורידות את קצב עליית המספר. לקוח שלא מרכיב מולטיפוקל, לא רק פוגע בטווח הקצר כמו שאנחנו מכנים זאת - משקפי קריאה, אלא גם יכול במשך הזמן לפגוע בראייה שלו מרחוק ובכך לגרום גם למצב שיזדקק למשקפיים לרחוק".

מהו הדבר שרובנו לא יודעים על מולטיפוקל?

"לא כל עדשות מולטיפוקל מתאימה לכל אחד ופה נכנס הניסיון וההתמחות של האופטומטריסט שיכול להתאים עדשה ספציפיות לצרכים המסוימים של אותו לקוח ובכך לחסוך לו המון כאבי ראש ולחץ ולקצר את תקופת ההסתגלות לתקופה אפסית. שנית, כמעט כל לקוח מסוגל להסתגל למולטיפוקל, ושמועות הסתגלות קשה הן כמעט מופרכות - הכל תלוי בכך שההתאמה תיעשה בצורה נכונה ומקצועית".

היכן מומלץ לעשות משקפי מולטיפוקל?

"חשוב לבדוק את הראייה ולעשות עדשות מולטיפוקל אצל אופטומטריסט מוסמך על ידי משרד הבריאות", מסכם מולנסה.

(צילומים: שאטרסטוק)

  • צור קשר
אופטיק שי כפר סבא
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום