מרחבי ריפוי ויצירה משותפת בפסיכותרפיה

(0)
לדרג
תוכן מקודם

לא על כדורים בלבד. גוף לא בריא יכול להיות ביטוי לנפש פצועה וכיום יש לרפואה המערבית פתרון גם לזה: פסיכותרפיה - שיטת טיפול ששמה את המטופל במרכז ומשתמשת במטפל לשיקוף. על טיפול נפשי באמצעות קשב, דיבור ופרשנות

פסיכותרפיסטית
077-9966136 (מספר מקשר)

בראיון שובה לב עם מיכל א.עומר, פסיכודרמטיסטית ופסיכותרפיסטית ידועה, המתמחה בטיפול בחרדות ובמצוקות רגשיות, אנו מתעמקים בתחום של חקר, יצירה וריפוי. עומר שופכת אור על כוחה הטרנספורמטיבי של הפסיכותרפיה, תוך שימת דגש על חשיבות הנוכחות, היצירה המשותפת והולדת הגילוי העצמי בתוך התהליך הטיפולי.

כשהיא מתבקשת להגדיר את גישתה, מסבירה עומר: "פסיכותרפיה היא חקירה ויצירה. זהו תהליך שבו אנו מתעמקים בנרטיבים המופנמים ובדמויות המשמעותיות שמעצבות את חיינו, מבקשים להבין את הרלוונטיות שלהם ומחפשים גאולה". באמצעות טכניקות פסיכודרמטיות, עומר עוזרת לאנשים להיכנס לפערים של חוויותיהם, תוך חקר השפעת מערכות יחסים ואמונות בעבר על הנוף הרגשי הנוכחי שלהם.

עומר מדגישה את האופי השיתופי של הפסיכותרפיה וקובעת כי "בחדר הטיפולי תורמים לתהליך גם המטפל וגם המטופל. אין זו אחריותו הבלעדית של המטופל לסבול מצוקה או לבקש הדרכה. שנינו מזיעים בתוך המרחב הזה, מחפש דרכים חדשות ומשמעותיות לבטא ולרפא".

נושר מרכזי בפילוסופיה הטיפולית של עומר הוא הרעיון של התרחבות וגילוי עצמי. היא מסבירה: "בחדר הטיפול, אנו שואפים להרחיב את תעלת הלידה של הנפש. זהו תהליך מתמיד של לידה, של הקשבה ועיסוק בחוויות שלנו. דרך התהליך הזה מגירות נסתרות של רגשות ורגשות לא מעובדים נחשפות, מה שמוביל לגילוי עצמי ולצמיחה".

כשהיא נשאלת על גישתה למטופליה, עומר מדגישה את חשיבות הנוכחות והנוחות: "אני נוכחת בחדר ואני מאמינה שהנוחות של המטפל היא קריטית. אם המטפל לא מרגיש בנוח, הוא לא יכול לתמוך ולהדריך ביעילות את המטופל. לכן, העדיפות הראשונה שלי היא יצירת סביבה בטוחה ונוחה, סביבה עבור שנינו לחקור ולרפא".

לסיכום, התובנות של עומר על תחום הפסיכותרפיה חושפות את הפוטנציאל הטרנספורמטיבי העמוק שלה. על ידי אימוץ של יצירה משותפת, ביטוי עצמי והולדת תובנות חדשות, אנשים יכולים לצאת למסע של גילוי עצמי, ריפוי וצמיחה רגשית. או כפי שמגדירה זאת עומר ברהיטות: "פסיכותרפיה היא מרחב להתרחבות, גילוי וחקירה אמיצה של הנרטיבים של עצמנו. בתוך הריקוד הטיפולי הזה אנו חושפים את העומקים החבויים של רגשותינו ומוצאים נתיבים לריפוי".

(צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

האזינו לפודקאסט המלא >>>>>

  • צור קשר
מיכל א. עומר פסיכותרפיסטית ביצירה
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום