טיפול באמנות יכול להרים אדם מהקרשים: סיפורה של סמדר אונה

(2)
לדרג
תוכן מקודם

יש מצבים בחיים שבהם הכל נראה אבוד. סמדר אונה, שנפצעה בגיל מבוגר והפכה לנכה סיעודית, מצאה מזור באמנות ומאז היא מטפלת באמצעותה באחרים

מטפל באמצעות יצירה והבעה
053-7105059 (מספר מקשר)

לא בכל יום שומעים סיפור מרגש על התעוררות אישית והתרוממות רוח של בכירה בעולם ההיי-טק לשעבר, שנפצעה באופן חמור, פציעה שהובילה לשיתוק מוחלט בארבע הגפיים. לא רק זאת, אלא שאם נקלעתם בחייכם למצב שבו אתם זקוקים בעצמכם להתרוממות הנפש מתוך מצב קשה, רפואי או נפשי – היא יכולה לעזור לכם.

מתוך הסיפור הפרטי והכואב של סמדר אונה, שטיפלה בעצמה ובמצב הקשה אליו נקלעה באמצעות אמנות, היא ניגשה גם לטפל באחרים, לאחר שהבינה שמה שעשה לה טוב יכול לעשות טוב גם לאחרים.

אונה מספרת בפודקאסט התכנית "דוקטורס" ברדיו תל אביב את סיפורה המרגש, את התפנית האישית שחלה בחייה לאחר שנפצעה ואיבדה את יכולותיה הבסיסיות ביותר - ואת היכולות המרפאות של האמנות ככלי משלים לרפואה המדעית.

"הייתי בכירה בתחום המחשוב בעולם ההיי-טק", מספרת אונה. "בזמן שעזרתי בארגון טקס חתונה וסידרתי פרחים על הבמה, נפלתי". מאז היא נכה סיעודית – מצב שהביא אותה בתחילה למקומות ירודים נפשית. אחרי הפציעה, היו רק שני דברים שסייעו לה להתמודד עם המצב החדש אליו נקלעה בעל כורחה ולצאת ממנו: "שני הכשרונות שנולדתי איתם - כתיבה וציור. גיליתי ששניהם כל כך עוזרים לי, עושים לי טוב ומשקמים אותי, שאמרתי לעצמי, אם זה עושה לי טוב, אז גם לאחרים זה יכול לעשות טוב", מעידה אונה.

"אתה מדבר עכשיו למשל עם גולם במיטה", היא אומרת למראיין בתכנית, "אבל הגולם הזה לא מאבד תקווה. אני נותנת הרצאות על התמודדות והעצמה באמצעות אמנות, אני משתתפת בכל מיני תערוכות ויש לי אפילו תערוכה אחת קבועה בתחנת רכבת בירושלים", מוסיפה אונה בהתרגשות.

היא מספרת כי "רכבת ישראל מעניקה חיבוק לנכים שמציירים. זה מיזם מאוד יפה, וממנו נוצרה תנועה של אנשים נכים שמציירים או מטפלים בעצמם בעזרת אמנות - זה מחזיר לנו את היכולת ואת האמונה שאנחנו שווים משהו".

אונה אומרת כי לצערה פגשה במהלך החיים הרבה אנשים שוויתרו על החיים שלהם. לאור נסיונה האישי וההצלחה שחוותה בעצמה בתהליך, היא מציינת: "אדם איבד משהו בחייו, כל דבר, זה לא אומר שהחיים נעצרים עבורו, לא משנה מה. אסור לנו ליפול מתחת לאדמה. האמנות יכולה להיטיב ומיטיבה עם הנפש".

לפודקאסט עם סמדר אונה >>>> 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום