הילד לא נגמל מחיתולים? האזינו לפודקאסט הבא

(20)
לדרג
תוכן מקודם

אריה יוריש, מדריך הורים המתמחה בגמילה מאוחרת בגילאי 4 עד יסודי, מסביר על שכיחות התופעה, על הגורמים לקושי מפרידה מחיתולים לה ועל הפתרון שהוא מציע

ייעוץ וטיפול - אישי, זוגי ומשפחתי
053-6225469 (מספר מקשר)

גמילה מאוחרת מתייחסת לתופעה של תהליכי פרידה מחיתולים שלא צלחו, כלומר, ילדים שלא הצליחו לעבור לעשיית צרכים קבועה בשירותים. התופעה מתפרשת על פני מנעד גדול, כאשר היא יכולה להתבטא בכמה היבטים.

בפודקאסט "דוקטורס" ששודר ברדיו תל אביב, אריה יוריש, מדריך הורים שמתמחה בגמילות מאוחרות בגילאי 4 עד יסודי, מסביר על שכיחות התופעה, על הגורמים לה ועל הפתרון שהוא מציע.

חשוב לדעת שאם הילדים שלכם חווים גמילה מאוחרת מחיתולים, הם לא חריגים. כיום, בכל גן של גילאי 4 וחצי פלוס יש בין ילד אחד לשלושה ילדים שעדיין לא נגמלו מחיתולים. מדובר בתופעה שכיחה ומוכרת. יוריש מספר שמגיעים אליו מאות ילדים בשנה, וביניהם עשרות ילדים בגילאי בית ספר יסודי, מגיל שש ועד גיל 12.

התופעה נובעת בחלקה ממורכבות רגשית. מערכות היחסים בבית ושגרת היום כוללות בחובן מגוון חוויות אישיות, ובתוכן היחסים בין ההורים, התמודדות עם גבולות, מאכלים מתוקים, מסכים והתארגנות בבקרים.

ילדים לא יודעים להביע רגשות מורכבים במילים, ולכן הם מבטאים זאת דרך התנהגות. לא תמיד מדובר בהתנהגות מודעת, ולפעמים הגוף דוחף לעבר התנהגות מסוימת. ההתנהגות הזו יכולה להיות גם התאפקות או סרבנות שירותים, שמובילה לגמילה מאוחרת.

מעניין לציין שהתופעה שכיחה יותר בקרב בנים, וזאת כיוון שהחוויה הרגשית של בנים ובנות בגיל הרך היא שונה. מחקר שנעשה לגבי בכי של בנים ובנות, גילה שלאחר הלידה בנים ובנות בוכים ללא הבדל, אך ככל שהגיל עולה, בנים בוכים פחות. בגלל שהגוף שלנו הוא מערכת של גוף ונפש, כאשר נוצר חסך מסוים של הפגנת רגש, הוא מתמקם בנפש.

יוריש מציע פתרון דרך הדרכה הורית, עם הצלחה של כ-97% בתוך חודשים ספורים. מדובר בדרך שמשלבת בין ידע מוקדם על הגיל הרך, ידע בהדרכת הורים וידע פיזיולוגי בתחום, כך שהטיפול מנסה להקיף את הבעיה מכל הזוויות.

בהדרכה, יוריש מלמד הורים איך להבין את ההתנהגות של הילדים ואיך לפענח את המסר שהילד לא יודע ולא מצליח להעביר בעצמו. דרך ההבנה של מה עומד מאחורי ההתנהגות, ניתן להציע פתרונות להתמודדות עם הבעיה.

לשאלות ולתשובות נוספות בנושא, האזינו לפרק המלא של הפודקאסט >>>>

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום