העתיד כבר כאן – הרדמה ממוחשבת בעת טיפול שיניים

(7)
לדרג
תוכן מקודם

ד"ר ניסים לוי, רופא שיניים בעל ניסיון רב שנים, מביא את הבשורה החדשה והמתקדמת בנושא הרדמה ואלחוש במסגרת טיפול שיניים

טיפולי שיניים
077-7299423 (מספר מקשר)

"הרדמה או אלחוש בזמן טיפול שיניים מעוררים מחשבות מפחידות אצל רוב האנשים, והרבה אנשים נמנעים מטיפולי שיניים עקב החשש מהמזרק", פותח רופא השיניים הוותיק ד"ר ניסים לוי. "אצלנו, מבצעים הרדמה ממוחשבת ללא זריקה, במכשור טכנולוגי מתקדם", הוא מתאר.

הרדמה ממוחשבת כזאת תואמת את רוח ההתקדמות הטכנולוגית והחדשנות ברפואה בכלל וברפואת השיניים בפרט. שינויים אלה מהווים הזדמנות אמיתית לטיפול מיטבי ויכולת לשנות ולהיטיב את בריאותם ותחושותיהם של המוני אנשים.

"בימינו, עם כל הטכנולוגיה המתקדמת, קיים אלחוש או הרדמה הנעשים ללא מזרק אלא בעזרת הרדמה ממוחשבת", מסביר ד"ר לוי בסיפוק בעודו מציג את מכשיר ההרדמה החדיש לצד המזרק הרגיל. "המכשיר החדש", הוא אומר, "פחות מפחיד מאשר המזרק הקונבנציונלי שאנשים מכירים".

מהו אלחוש רגיל?

"באלחוש רגיל, אתה למעשה דוקר עם המחט את הרקמה ומכניס חומר פנימה ולא בכדי הפעולה גורמת רתיעה גדולה אצל המטופלים. במקרים חריגים, אלחוש כזה אף גורם להם להזניח את עצמם באופן ניכר ולא לטפל בבעיית השיניים בשל החשש מההרדמה עצמה".

כיצע עובד אלחוש ללא מזרק ומהם היתרונות?

"במכשיר ההרדמה הממוחשב, המכשיר פשוט מטפטף את החומר מסביב לשן, ואנחנו עובדים רק על שן אחת ספציפית. אין פה הרדמה, אין תחושה של הרדמה בכל הפנים ובכל השפה, אין כתוצאה מכך נשיכה של הלחי, והמטופל יכול לתפקד אחרי זה באופן רגיל לגמרי – לדבר, לאכול ולשתות בלי הגבלה".

שיטת הרדמה זו נשמעת מבטיחה ונעימה יותר מזו הקונבנציונלית ועל יתרונותיה הברורים מוסיף ד"ר לוי: "הרדמה כזו ממוקדת הרבה יותר מהשיטה הקודמת. כאמור, אנחנו מרדימים רק את אזור השן שבה יש צורך לטפל. אין צורך  להרדים שטחים גדולים של הפנים, ולכן גם תחושת הרדימות בחצי הלסת התחתונה ואפילו כל הלחי – נמנעת. כך, ניתן לחזור לתפקוד מלא מיד בתום הטיפול".

יתרון זה הינו יתרון גדול, שכן אף אלה שאינם חוששים מטיפולי שיניים, חווים מועקה מהתחושה המוזרה שמלווה אותם לאחר האלחוש והטיפול. בעזרת ההרדמה המקומית החדשנית, ניתן למנוע תחושה זו באופן מוחלט, מה שבהחלט מגביר את הציפייה לקראת השימוש בטכנולוגיה זו.

מהו משך ההרדמה?

"משך ההרדמה בשיטה זו הוא מעט ארוך יותר מאשר במזרק קונבנציונלי, היות שהחומר יוצא בטפטוף – ממש טיפה אחרי טיפה, בצורה מבוקרת של המחשב במכשיר", מסביר ד"ר לוי.

עם זאת, זמן ההמתנה בהרדמה עצמה מגיע על חשבון זמן המתנה אחר, וכפי שמסביר ד"ר לוי, "כרופא, אני יכול מיד בתום הטפטוף להתחיל לעבוד, אין צורך לשבת ולחכות עוד עד שחומר ההרדמה יתחיל לעבוד ולהשפיע כמו עם המזרק המסורתי, כי בשיטה החדשה ההרדמה היא נקודתית ולא עצבית וזה עובד מיד".

האם השיטה שימושית גם בטיפולי שיניים לילדים?

"השיטה הזו מאוד מתאימה לטיפול בילדים, כיוון שנחסכת מהילד תחושת הנפיחות בפנים והשפתיים הרדומות. הוא יכול מיד אחרי זה לתפקד ולדבר כרגיל, והתאם אין דבר שמונע ממנו לבוא לטיפול שיניים נוסף", מסכם ד"ר לוי.

  • צור קשר
ד"ר ניסים לוי
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום