רפואת אף אוזן גרון כפי שלא הכרתם

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מה הקשר בין איכות חיים, אסתטיקה ורפואת אף אוזן גרון? ד"ר אברהם אברג'ל, מומחה למחלות אף אוזן גרון, מנתח אף וסינוסים, מסביר כיצד פעולות קטנות אך חשובות שמבצעים במרפאה עשויות לשפר את איכות הנשימה, וכתוצאה מכך גם את איכות החיים של המטופלים

רופא אף אוזן גרון ,מומחה למחלות א.א.ג וכירורגיית ראש-צוואר
077-2306924 (מספר מקשר)

"יש כמה תחומי עניין ספציפיים שמעניינים אותי יותר מנושאים אחרים", פותח ד"ר אברהם אברג'ל, מומחה למחלות אף אוזן גרון, מנתח אף וסינוסים. "אלה הם תחומים שחקרתי ופרסמתי אודותיהם מחקרים שקשורים בתוצאות ובאיכות חיים של חולים אחרי ניתוחים כאלה", הוא אומר. ד"ר אברג'ל מתכוון, בין היתר, לפעולות מינימליסטיות - פעולות קטנות מאוד שאותן מבצעים במרפאה, וזאת על מנת לשפר את איכות הנשימה, וכתוצאה מכך גם את איכות החיים של המטופלים.

ד"ר אברג'ל הוא, כאמור, רופא מומחה למחלות אף אוזן גרון, עם תת התמחות במחלות אף וסינוסים. כמו כן, הוא מנהל היחידה למחלות אף וסינוסים בבית החולים איכילוב ומשמש גם כסגן מנהל מחלקת אף אוזן גרון במרכז הרפואי בתל אביב.

 מהי עיקר העבודה של רופא אף אוזן גרון?

"עיקר העבודה המחקרית שלי היום קשורה בניתוחים שאנחנו עושים דרך האף. באמצעותם, אנחנו בעצם מגיעים לבסיס הגולגולת ואנחנו מנתחים את האזורים ליד, למשל בניתוחים של בלוטת יותרת המוח. כרגע, אני מתעסק בהשוואה של איכות החיים בין כמה גישות לאזור הזה, במטרה לראות מהן התוצאות המיטביות שנקבל. כמה שהניתוח פחות הרסני, כמה שהוא יותר מינימליסטי – כך הוא מוצלח יותר ונותן את התוצאה הכי טובה".

מה עובר מטופל שמגיע למרפאה?

"המטופלים שמגיעים למרפאה מגיעים בראש ובראשונה בשביל ייעוץ. הדבר הראשון שאני רוצה להבין זה מה יש להם, כמה הדבר מפריע להם ולאיכות החיים שלהם וכמה הם רוצים להשקיע בטיפול. למעשה, זהו השלב החשוב ביותר, שבו מתקיים תיאום ציפיות בין הרופא המטפל לבין המטופל הפוטנציאלי.

"השלב השני הוא השלב של הבדיקה הגופנית - בדיקה של חללי האף והסינוסים באמצעות סיב אופטי ולעתים באמצעות מיקרוסקופ. אחרי שאני מסיים את הבדיקה הגופנית, אנחנו עוברים על הדמיה".

הדמיה מהווה שלב מרכזי וקריטי להערכה לפני ניתוח. מדובר בחלק חשוב ביותר בהבנה מקיפה של מחלות האף ושל הסינוסים, מה שאי אפשר לקבל בבדיקה רגילה. "האף הוא האזור אליו מתנקזים הסינוסים, ואנחנו רואים בעצם את התוצר", מסביר ד"ר אברג'ל. "אם אנחנו רוצים להתקדם בטיפולים, לדוגמה אם מחליטים ללכת לניתוח, אי אפשר לעשות זאת ללא הדמיה".

על מרפאת אף אוזן גרון של ד"ר אברג'ל

"המטופלים שמגיעים למרפאה מתקבלים על ידי צוות מזכירות וצוות מתאמות מקצועי ביותר, נעים ומסביר פנים", מספר ד"ר אברג'ל. "לאחר מכן, המטופלים מחולקים לרופאים לפי הנושאים השונים. "כרופא אף אוזן גרון, המרפאה שלי מאובזרת בכל הציוד הכי מתקדם, ובמיוחד בתחום של אנדוסקופיה של הסינוסים. יש לי ציוד שבו אני יכול לבדוק את כל האיברים בצורה נוחה, מתועדת ודיגיטלית".

כאשר הבדיקות מתועדות דיגיטלית, נוצר יתרון עצום לרופא המטפל – שקיפות, וכתוצאה מכך גם אמון מצד המטופל. הרופא המטפל יכול לתת למטופל את תוצאות כל בדיקה בסיומה ולהסביר מול סרטוני הוידיאו מהי הבעיה, כיצד יש לטפל בה ועוד. מדובר ביכולות מתקדמות וביתרון מרכזי ועיקרי שיש לרופא. בצורה כזו, ניתן לתכנן יחד עם המטופל, תוך שיתופו והבנתו, את המשך הטיפול בצורה מיטבית.

מרפאתו של ד"ר אברג'ל חרטה על דגלה ערכים של מקצועיות, ידע וניסיון, שקיפות ואמינות, שירותיות ואדיבות. "היום, עם הניסיון שנוסף לי, אני יודע לשלב בטיפול בצורה המיטבית את הידע המקצועי הנרחב שיש לי, יחד עם מרכיב האנושיות והצורך שלי שהמטופל יבין לעומק מה יש לו וכיצד ניתן לטפל בו", מסכם ד"ר אברג'ל. 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום