מחלות לב וכלי דם - זווית הרפואה התזונתית

(7)
לדרג
תוכן מקודם

האם הכולסטרול הרע הוא אכן רע? ד"ר גיל יוסף שחר מגלה בפודקאסט מספר דברים שלא ידענו על הקשר שבין מחלות לב וכלי דם לבין האשם האמיתי בהן

יועץ תזונה
03-7207791

לעתים קורה שאנו מגלים דברים שנהגנו לטעות לגביהם לאורך זמן. בפודקאסט ששודר בתכנית "דוקטורס" ברדיו תל אביב ועסק בקשר שבין מחלות כלי דם לתזונה, גילינו, הודות לד"ר גיל יוסף שחר, את דבר קיומה של טעות כזו.

על העובדה כי תזונה לקויה היא מיסודה פוגענית ומביאה לסיכון מוגבר של מחלות לב וכלי דם, אין עוררין. מדובר באחד הגורמים העיקריים לתמותה בעולם המערבי. הנזקים מתבטאים כבר בעשור החמישי של חיינו, לדוגמה כתוצאה מעורק חסום המגביר את הסיכון למקרי אוטם שריר הלב ושבץ מוחי. עד כאן הכל ברור.

אולם, על הגישה כי העורק נחסם כתוצאה מחסימה שיוצר "הכולסטרול הרע", השוקע ומצר את העורק, אומר ד"ר שחר כי הכולסטרול הרע אינו אשם. לדבריו, הכולסטרול המכונה רע אינו רע כלל! הוא דווקא הכרחי לתפקודנו ונוצר מהכבד למטרות טובות וחשובות. הסיבה שהוא שוקע בעורק ומצר אותו אינה קשורה ישירות בו. הוא שוקע בעורק כתוצאה מגלוקוז שהתחמצן. אלא שגם הגלוקוז אינו אשם ישיר כיוון שאינו מתחמצן בצורה טבעית. אז מי כן אשם? הסוכר כמובן. רמת גלוקוז גבוהה מדי גורמת לקשירת חלבונים לכולסטרול, ומכאן נמשכת פעולת החמצון וחסימת העורק. אכן, בכל יום לומדים דבר חדש...

בפודקאסט לפניכם מרחיב ד" שחר על אודות התהליך המזיק של חסימת עורקים וההשלכות המסוכנות לבריאותנו, אך לצד זאת מעלה דרכי התמודדות באמצעות תזונה בריאה יותר, כזו שלא תגרום לחסימה של העורקים שלנו. איך עושים זאת?

האזינו והפנימו: המידע הזה יכול להציל חיים >>>>   

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום