Froggy Mouth: מכשיר מהפכני לטיפול בתפקוד שרירי הפנים, השפתיים והלשון

(1)
לדרג
תוכן מקודם

שיניים בולטות, לסתות מוצרות, ריור יתר, נשימת פה (במקום דרך האף), ריח רע מהפה, יציבה לא נכונה ותופעות נוספות יכולות לנבוע ממנח לא תקין של הלשון שנדחקת קדימה במקום לנוח על תקרת החך. מהו המענה לבעיה ומדוע חשוב לטפל בה מוקדם ככל האפשר?

משווקי מכשור וציוד רפואי
053-9372650 (מספר מקשר)

הלשון היא שריר האחראי על תפקודים רבים בחלל הפה כגון דיבור, בליעה וגם במנוחה.  כאשר ישנה הפרעה תפקודית במנח הלשון יכולות להיווצר בעיות והפרעות שונות כאשר כל אחת מהן היא גורם מזרז לשינוי במבנה הלסתות, לשיניים עקומות ובולטות, לקשיי לעיסה ובליעה, דיבור לקוי, ריור יתר, הפרעות נשימה, ריח רע מהפה וכדומה.
Froggy Mouth - מכשיר תפקודי מהפכני חדש ונוח לשימוש, שפותח בעקבות גילויים חדשניים בתחום מדעי המוח ונרשם כפטנט בינלאומי - נותן מענה לתיקון תפקוד הלשון. המכשיר עשוי מפלסטיק קשיח והוא בעל צורה ייחודית שעוזרת לתרגול מנח נכון של הלשון והשפתיים ולחיזוק המעטפת השרירית של מערכת הלעיסה. המכשיר קיבלת את כל האישורים הנדרשים לשימוש בפה. המכשיר משמש כעזר טיפולי ביתי שניתן במסגרת טיפול של קלינאי תקשורת, רופאי שיניים, אורתודונטים, פיזיותרפיסטים ואוסטאופתים.

חברת מדאורד 3D's, היבואנית הרשמית של מכשיר Froggy Mouth בישראל, היא חברה המייבאת ומשווקת ציוד ומוצרים לאורתודונטים משנת 2013

דפנה מזור, שותפה בחברת מדאורד 3D's, שהוקמה יחד עם יפעת בר עם ושרי בלפר, מסבירה כיצד בעיה בתפקודי הפה יכולה לייצר שרשרת של תהליכים המובילים לליקוי תפקודי.

אילו בעיות פותר ה-Froggy Mouth?
"לעיסה, בליעה, נשימה או הנחת הלשון הן פעולות אוטומטיות שאנו עושים ללא תשומת לב מיוחדת, וכל פעולה לא תקינה בהן עלולה להוביל להפרת הסדר התקין: לדוגמה, דחיקת לשון קדמית - תופעה בה הלשון דוחפת את השיניים הקדמיות, תשפיע על מבנה הלסת ותגרום להיצרות משמעותית שלה ולשיניים עקומות ובולטות ולמנשך פתוח.

"במקרים בהם הלשון חלשה וצונחת מטה ואחורנית כלפי הלוע, היא יכולה לחסום את מעברי האוויר, וכך נוצרת נשימת פה המשפיעה גם היא על מבנה השיניים והלסתות. הפרעות נשימה עלולות לגרום לדום נשימה בשינה ולבעיות מורכבות נוספות הנגרמות כתוצאה מכך. מנח לא תקין של הלשון גורם אף לבעיות בדיבור, לריור יתר, לריח רע מהפה, לבעיות בדיבור ועוד. באמצעות Froggy Mouth מייצרים מסלולים עצביים חדשים במוח המאפשרים לסגל דפוס נכון ורצוי של שימוש בלשון בכל התפקודים הנדרשים".

איך זה עובד?

"מכשיר ה-Froggy Mouth מוגדר כמכשיר רפואי (Medical Device), שבאמצעות צריבה מחודשת במוח של תהליך הבליעה ומנח הלשון, מאפשר שימוש רצוי ותקין בלשון. לכן, השימוש במכשיר חייב להיות מלווה על ידי קלינאי (אורתודונט, פדודונט, קלינאי תקשורת, או סמכות קלינית רלוונטית אחרת), וזה כולל התאמת אחד משלושת הגדלים: קטן, בינוני או גדול. את השימוש במכשיר יש ללוות באמצעות תרגילים ומעקב קליני לבדיקת שיפור הטונוס ומנח הלשון, תוך שיפור של הטונוס (המתח) של שרירי הלעיסה. יעילותו תלויה גם במענה המקיף שמקבל המטופל ובחומרת המצב".

דחיקת לשון

מאיזה גיל אפשר להתחיל להשתמש במכשיר?

"הניסיון הקליני מצביע על כך שניתן להתחיל להשתמש ב-Froggy Mouth כבר מגיל ארבע, בטיפול שכולל שימוש אחת ליום, למשך 15 דקות רצופות בלבד, כאשר מנח הראש ישר ופונה קדימה. השימוש במכשיר דורש שיתוף פעולה מלא של המטופל והרכבתו אינה כרוכה בכאב, אולם בתקופה הראשונה עלול להתעורר חוסר נוחות, ולכן חשוב שהורים לילדים צעירים ילוו את התהליך, יעודדו את הילד/ה וייתנו חיזוקים, עד אשר הטיפול יהיה לשגרה".

לדברי מזור, ה-Froggy Mouth מהווה גם כלי נוסף לשימור וחיזוק הטיפול האורתודנטי ושל תוצאות טיפול של קלינאי תקשורת.

המכשיר מצריך שיתוף פעולה של המטופל לאורך תקופה ארוכה. כיצד ניתן להבטיח שהוא אכן קורה, בפרט כשמדובר בילדים קטנים?

"המפתח להצלחת הטיפול הוא עבודת צוות, ובפרט עקביות במסר שההורים נותנים לילדים. חשוב לתת משוב חיובי על המאמץ ולשבח בכל פעם מחדש על כל הצלחה, להרכיב את המכשיר ולשתף פעולה. כיוון ש-Froggy Mouth מחייב ישיבה בצורה זקופה עם פנים ישרות, מומלץ לעשות זאת תוך כדי צפייה במסך טלוויזיה או מחשב - כל עוד הם מוצבים בגובה העיניים ולא על הספה למשל. רצוי לבחור תכנית שמרתקת את הילד הן על מנת להעביר את הזמן בצורה נעימה והן כדי להעסיק אותו לצורך יצירת פעילות אוטומטית חדשה של הלשון ללא מחשבה. חשוב כל העת להמשיך ולהדגיש את השיפור וההתקדמות, גם אם זה אומר לשקף את התהליך שיכול להיות לעתים מאתגר ובלתי נעים".

הבית של האורתודנטים ורופאי השיניים
מדאורד 3D's היא, כאמור, היבואנית הרשמית של Froggy Mouth בישראל. החברה מייבאת ומשווקת מוצרים בתחום האורתודונטיה תוך הקפדה על איכות, שירות מעולה ומחירים הוגנים. מתוך מטרה להיות בית לאורתודונטים בישראל, מאפשרת החברה, שהפכה ל-one stop shop ולמקור מידע חשוב לאנשי מקצוע ומטופלים, קבלת ייעוץ ותמיכה מקצועיים, הרחבת הידע והדרכות והכשרות לאנשי מקצוע בתחום. ערכי הליבה להם מחויבת החברה כוללים אמינות, מקצוענות ומקצועיות.

לדברי מזור, מדאורד 3D's היא אחת מהחברות הוותיקות והמובילות בתחום יישור השיניים בארץ. החברה מנוהלת על ידי שלוש שותפות: יפעת בר עם, שרי בלפר ודפנה מזור - שלושתן בעלות ידע וניסיון רב בתחום האורתודונטיה. את המענה המקצועי נותנים האורתודונט ד"ר יואב מזור ומומחים נוספים, מובילי דעה בשוק האורתודונטיה המקומי.

"לאורך כל הדרך אנחנו לא שוקטות על שמרינו, ובכל פעם שאנו מזהות צורך במוצרים חדשים ועדכניים, אנחנו בודקות כיצד נוכל לתת מענה מקצועי ואיכותי. נציגי ונציגות החברה דואגים לבקר במגוון תערוכות בארץ ובעולם ומתעדכנים במאמרים המקצועיים המתפרסמים מעת לעת. הודות לרופאים רבים כל כך שמאמינים בנו והודות לעשייה ארוכת השנים של החברה, מדאורד 3D's היא אחת מהחברות הוותיקות והמובילות בתחום יישור השיניים בארץ", מסכמת מזור.

  • צור קשר
מדאורד 3 די.אס
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום