"החיים שלי השתנו אחרי שהתחלתי להשתמש במדרסים"

(1)
לדרג
תוכן מקודם

אחד האיברים החשובים ביותר בגופנו הוא כף הרגל, ולמרבה הצער רובנו מתייחסים אליה רק כאשר היא הופכת למקור לסבל וכאב לא רק בכף הרגל אלא גם בשאר הגוף. שי שווננפלד, מייסד "שווננפלד אורטופדיה", מסביר כיצד התאמת מדרסים בשילוב נעליים מתאימות יכולה למנוע כאב

ספקי ציוד אורטופדי
053-5559858 (מספר מקשר)

אורח החיים היושבני וחסר הפעילות, הליכות על משטחים קשים, בעיות של עודף משקל ונהירה אחרי טרנדים של נעליים שכלל לא מתאימות לכף הרגל שלנו – כל אלה הם גורמים שמייצרים לא מעט נזק בכפות הרגליים שלנו, כאבים ולחצים בכף הרגל והקרסול, עומסים על מערכת השלד, נזקים מצטברים באזור הגב התחתון ועוד. אחד הפתרונות המסורתיים לבעיות אלו הוא המדרסים.

"שווננפלד אורטופדיה" הם שחקנים ותיקים בתחום ההנעלה והמדרסים. המכון האורטופדי ובית המלאכה לייצור מדרסים רפואיים והתאמת נעליים רפואיות במושב שרונה, בגליל התחתון, הוקם בשנת 1996 על ידי שי שווננפלד. "שווננפלד אורטופדיה" עובדים עם לקוחות פרטיים ובין היתר הם ספקים של משרד הבריאות, משרד הביטחון ושב"ס.

אחד היתרונות המובהקים של "שווננפלד אורטופדיה" הוא השילוב של קליניקה פרטית ובית מלאכה לייצור מדרסים תחת קורת גג אחת. "מרבית בתי העסק שמוכרים מדרסים משווקים אותם או עובדים עם ספק חיצוני אך לא מייצרים אותם", אומר שי. "אנחנו בית מלאכה שמייצר את המדרס מאפס. חומרי הגלם מגיעים באופן בלעדי מאירופה ואנחנו מייצרים את המדרס - כך אנו מצליחים להגיע לתוצאות מיטביות של מדרס מדויק ללקוח אשר מסייע לפתור בעיות פתולוגיות בצורה טובה ויעילה".

יתרון נוסף הוא היותם חלוצים בתחום הטכנולוגי בעולם המדרסים. ב"שווננפלד אורטופדיה" קיימת מכונת סריקה בתלת מימד של כפות הרגליים וכך באמצעות תוכנה מיוחדת מתכננים ומעצבים את המדרס לפי הטופוגרפיה המדויקת של כף הרגל.

מכונת סריקה לכף הרגל. אילוסטרציה

מכונת סריקה לכף הרגל. אילוסטרציה

מהו תפקידו של המדרס?

"המדרסים משפיעים על מנח כף הרגל והיציבה ויש לכך השלכות על כאבי גב, שוקיים וירכיים - הכל תלוי במבנה הגוף ובמנח כפות הרגליים והמבנה שלהן. ראשית, אנחנו עורכים אבחונים של מבנה כף הרגל, המנח, פיזור על חלוקת העומסים, מתייחסים לאזור הכאב והרמה שלו, ובהתאם לכך אנו בונים את המדרסים באופן מדויק ורפואי שנותן מענה לבעיה".

שי שווננפלד מציין כי כדי לייעל את תהליך הטיפול, המדרס צריך להגיע עם הנעל הנכונה ולכן כחלק מתפקידם במכון שלו בודקים האם הנעליים של המטופל תקינות, וכאשר אינן תקינות, הם מתאימים למטופל את הנעל הנכונה. "המדרס מתאים באופן מושלם לכף הרגל אבל הוא צריך לחיות בתוך נעל שמתאימה להכיל אותו וצריכים להיות לה אלמנטים מסוימים כגון סוליה טובה, עומק ונפח מתאימים. אם הנעל לא מחזיקה את כף הרגל או את המדרס, נקודת הפתיחה פחות טובה. המדרסים, אם כן, יעבדו בצורה מיטבית עם הנעל המתאימה".

"בזכות הניסיון הרב והטכנולוגיה המתקדמת אנחנו מצליחים לעזור ללקוחותינו"

אחד הלקוחות של "שווננפלד אורטופדיה", הוא אדם בשנות ה-60 לחייו, שסבל מכאבים חזקים בבסיס האצבעות בכף הרגל. המקור לכאב היה דלקת. המטופל היה בעל משתלה, כך שבילה זמן רב בהליכה בזמן עבודתו ונאלץ לשאת את הכאב. "שחררנו את מוקד הלחץ, התאמנו לו מדרסים ואיתרנו נעליים ברוחב המתאים משום שכף רגלו רחבה. לאחר מספר שבועות הוא התקשר ואמר לי: "אתה לא מאמין מה עשית לי? החזרת אותי לגיל 18, החיים שלי השתנו אחרי שהתחלתי להשתמש במדרסים", מספר שי שווננפלד.

מטופל אחר, טבח בשנות ה-40, נאלץ לעמוד עמידה ממושכת בזמן עבודתו. המטופל, בעל כף רגל שטוחה (פלטפוס), סבל מכאבים איומים ברגליים שמנעו ממנו לתפקד במהלך המשמרות. "הוא הגיע אלי בעקבות המלצה", מספר שווננפלד. "בשלב הראשון התאמתי לו מדרסים לנעלי הטבח שלו, שהם למעשה כפכף מיוחד. הוא העיד שזה 'החזיר אותו לחיים' ואפשר לו לתפקד במהלך כל המשמרת ולקיים ביעילות את העסק שלו. בהמשך הוא הבין שיש חשיבות לנעל והסכים לוותר על כפכף הטבחים ולקבל נעליים מתאימות, וכאן אפקט הטיפול היה משמעותי".

הלקוחות של "שווננפלד אורטופדיה" מגיעים מכל הארץ, גם מאילת ומחו"ל. "הרבה לקוחות מגיעים אלינו בעקבות המלצות, בין אם מלקוחות קודמים שהצלחנו לעזור להם ובין אם מרופאים בכירים שמכירים את היתרונות של בית המלאכה שלנו. לא מעט מגיעים לאחר טיפולים אחרים שכשלו", אומר שווננפלד ומסכם: "בזכות הניסיון הרב שלנו והטכנולוגיה המתקדמת, לא משנה עד כמה הבעיה מורכבת, אנחנו יכולים להצליח היכן שאחרים נכשלו". 

    רוצה לדרג?
    זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

    עוד בתחום