זהירות! קשיי נשימה כתוצאה מניתוח פלסטי

(0)
לדרג
תוכן מקודם

ניתוח פלסטי תורם למראה האסתטי ולביטחון העצמי, במיוחד בניתוחי אף. אך האם אנו לוקחים בחשבון את המשמעויות הנלוות – קשיי נשימה למשל? האזינו לשיחה עם מומחה בנושא

רופא אף אוזן גרון ,מומחה למחלות א.א.ג וכירורגיית ראש-צוואר
077-2306924 (מספר מקשר)

תחום הרפואה האסתטית נמצא בשיאו והביקוש למגוון כל סוגי הניתוחים הקיימים מעיד על כך. אחד הניתוחים היותר פופולריים הוא ניתוח הקטנת אף. לניתוח, המתבצע לרוב אצל נשים, יש מענה גדול בקרב המעוניינות להקטין ולעצב את אפן. הטכנולוגיה והמיומנויות המתקדמות משיגות תוצאות אסתטיות טובות בהחלט, אך מה לגבי ההשלכות הרפואיות של ניתוח מסוג זה?

לרוב, עובר הניתוח ללא בעיות, אך בחלק מן המקרים נוצרים קשיי נשימה בשל היצרות האף. "פשוט לא נושמים טוב באף והדבר מחמיר ופוגע בשינה וביכולת לאכול ולשוחח בחברה", מסביר ד"ר אברהם אברג'יל, מנהל יחידת אף וסינוסים וסגן מנהל מחלקת אף אוזן גרון במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, בפודקאסט התכנית "דוקטורס" ברדיו תל אביב.

לדברי ד"ר אברג'יל, הוא אינו מסתייג מניתוחי אף ודווקא בעד ביצוע הליכים כירורגיים אסתטיים, אך חוסר המודעות לתהליך מראשיתו ועד סופו אינו תורם להיבט הרפואי הכרוך בפעולה. כך, מטופלים בעלי מבנה אף צר עלולים למצוא עצמם בקושי נשימתי העלול להתפתח לכדי טיפול כירורגי.

בהקשר זה מסביר ד"ר אברג'יל את האחריות וכובד המשקל על כתפי המנתח הפלסטי, שלעתים, לדבריו, אינו בקיא בכל ההשלכות. "יש בעיה אמיתית במודעות. הרבה מהרופאים המבצעים אינם עוסקים בהכשרתם בנשימה אפית, אלא עוסקים בפן האסתטי ובנראות החיצונית בלבד", הוא מציין. הפתרון, לדבריו, טמון בביצוע ניתוח פונקציונלי תחת ידי מומחה בתחומו, המשלב את הידע האסתטי עם הידע רפואי החשוב של מבנה ותעלות האף, אפשרויות נזקים, היצרויות ועוד, כך שיהיה שימור רפואי של הפעולה האסתטית.

טיפ מעשי שלו למנתח: "בתכנון הניתוח, יש להימנע מקיצוץ יתר או חיתוך עודף של סחוסי האף, שתומכים במבנה האף, כך שהאף יוכל לעמוד בלחצי הנשימה".

להאזנה לשיחה המלאה עם ד"ר אברהם אברג'יל בנושא קשיי נשימה לאחר ניתוח פלסטי >>>> 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום