פודקאסט: שחיקת שיניים – דרכי מניעה וטיפול

(0)
לדרג
תוכן מקודם

בעיית שחיקת שיניים הופכת עם הזמן לשכיחה יותר, אך כפי שמספרת רופאת השיניים ד"ר מיכאלה מור: "יש כיום דרכים לטיפול מניעתי בבעיה וגם דרך לטיפול שאחרי השחיקה". האזינו לפודקאסט

רופאת שיניים
053-6312096 (מספר מקשר)

בין שלל הבעיות שתוקפות את השיניים שלנו, גם בעיית השחיקה לא נותרת בצד, במיוחד כאשר אנו נמצאים בעשור החמישי, השישי ואילך של חיינו. בעיית השחיקה נפוצה מאוד, ומה שמפתיע הוא שבשיחה עם ד"ר מיכאלה מור, רופאת שיניים בכירה בקופת חולים כללית, ניתן ללמוד ששחיקה מתחילה מפעולה בסיסית שאנו לא נוטים לייחס לה חשיבות.

שחיקה מתמשכת כבר מגיל צעיר

גם פעולה פשוטה של לעיסה כרוכה בנעילת לסתות. הבעיה היא שבעידן המודרני, אנו נוטים לנעול לסתות בצורה לא אחידה. כך, נשחקות השיניים שלנו ונוצר לחץ חזק על השרירים המקיפים אותן. סגירה לא נכונה של הפה משפיעה מילדות ומחמירה ככל שאנו מתבגרים.

הפעולה המניעתית לנעילת לסתות ולשחיקה מתמשכת מתחילה, אם כך, כבר בגיל צעיר. לשם כך, על ההורים לוודא כי סגירת הלסת של ילדם, במיוחד בשעת עיכול, היא אחידה. המשך הפעולה המניעתית קשור כמובן בניקוי השיניים, בשימוש בפלואור ובסידן המגנים על שכבת השן ומאטים את השחיקה.

לדברי ד"ר מור, הטיפול המניעתי הוותיק והיעיל כנגד שחיקה כולל שימוש בחומר פלסטי או קשיח, בהתאם לדרגת השחיקה בשיניים, המורכב בשעת שינה על השיניים, לרוב על הלסת העליונה, כך שכשאנו ישנים (וכזכור, אנו מבלים שליש מחיינו בשינה) לא נוצר מגע ישיר בין השיניים וחריקת השיניים יורדת משמעותית.

מה מציעים למי ששיניו כבר נשחקו?

עבור מי שכבר סובל משחיקה, קיים כיום טיפול חדשני הכולל הזרקת בוטוקס באזור הלסת, המורידה  מעוצמת העצב באזור, כך שהשריר פחות מתכווץ וכתוצאה מכך השחיקה מופחתת בצורה ניכרת. עם זאת, מציינת ד"ר מור, יש לשחזר את פעולת ההזרקה אחת לחצי שנה.

בשיחה איתה, במסגרת התכנית דוקטורס ברדיו תל אביב, מספרת ד"ר מור על מצב שחיקת השיניים לפני כעשר ו-20 שנה, מה יודעים היום שלא ידעו אז, על הנתונים המעודדים כיום ועוד.

להאזנה לשיחה המלאה עם ד"ר מיכאלה מור בנושא שחיקת שיניים >>>>

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום