התחליף המלאכותי לשורש: כל מה שחשוב לדעת על השתלות שיניים

(1)
לדרג
תוכן מקודם

סובלים מאיבוד שיניים מלא או חלקי? השתלת שיניים היא תהליך המאפשר ליהנות משיניים חדשות וממראה אסתטי. רופא השיניים ד"ר באנגייב פולט מסביר כל מה שחשוב לדעת על התהליך

רופא שיניים
03-9347914

בשנים האחרונות התרחשה מהפכה של ממש בתחום רפואת השיניים. כיום יכולים מטופלים רבים ליהנות מטיפולי שיניים מתקדמים שבעבר לא עמדו לרשותם. אחד הטיפולים הפופולריים והמתקדמים ביותר הוא השתלת שיניים המתבצעת באמצעות שתלים דנטליים.

רופא השיניים ד"ר באנגייב פולט מסביר כי השתלת שיניים נועדה לאנשים שאיבדו שן או קבוצת שיניים. "אנשים שסובלים ממחסור בשיניים לעתים רבות סובלים כתוצאה מכך מאיכות לעיסה פחות טובה וגם המראה האסתטי שלהם נפגע. תפקיד השתל הוא למעשה להחליף את שורש השן הטבעי שנפגע כדי לאפשר מקום ראוי להרכבת השן החסרה".

כיצד מתבצעת ההשתלה?

"בשלב הראשון מבצעים סריקת CT כדי להבין היטב את תמונת המצב בחלל הפה: עובי העצם, מבנה החניכיים ועוד. לאחר מכן, מתבצעת הרדמה מקומית שאחריה הרופא מבריג את השתל ללסת, בהנחה שקיימת רקמת עצם מספקת. אם אין מספיק עצם, ניתן להשתמש בשיטות שונות שמסייעות לעבות אותה".

כמה זמן אורכת ההשתלה?

"בין רבע שעה לשעה וחצי – תלוי במקרה האישי ובמספר השיניים החסרות".

טיפולי שיניים

האם התהליך כרוך בסיבוכים?

"כיום נהוג לבצע השתלות שיניים בשיטה זעיר פולשנית מתקדמת, מה שמפחית באופן משמעותי את הסיבוכים. ברוב המקרים, ניתן להסתפק במשככי כאבים סטנדרטיים שמקלים על הכאב שיכול להופיע ביום שלאחר ההשתלה".

בתוך כמה זמן מחלימים מהתהליך?

"כאשר ההשתלה מתבצעת בצורה מקצועית וטובה, ניתן לשוב לשגרה במהרה. לרוב, המטופל יכול לתפקד כבר ביום ההשתלה, אך ההנחיה הראשונית היא לצרוך מאכלים רכים ונוזליים בימים שלאחר הפרוצדורה".

מתי מרכיבים את השן על השתל?

"בדרך כלל ניתן להרכיב שן על לסת תחתונה בתוך שלושה חודשים, ועל הלסת העליונה בתוך שישה חודשים. עם זאת, כל מקרה נבחן לגופו. בזמן שחולף עד להרכבת השן, ניתן להיעזר בפתרונות זמניים כגון תותבת נשלפת, גשרים מודבקים או סדים ייעודיים".

למי התהליך אינו מתאים?

"השתלת שיניים אינה מתאימה לסובלים ממחלות סיסטמיות כמו אוסטאופורוזיס, סוכרת מתקדמת וכן עבור חולים אונקולוגים שנמצאים בתהליך של טיפולי כימותרפיה".

לסיכום: השתלת שיניים מאפשרת לאנשים שסובלים מאיבוד חלקי או מלא של השיניים ליהנות משיניים חדשות ומתפקדות וממראה אסתטי. חשוב שההשתלה תתבצע על ידי מומחה בעל ניסיון רב בתחום כדי להגיע לתוצאות טובות שמחזיקות מעמד לאורך שנים רבות.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום