מחלת הניסטגמוס והטיפול בעיניים מרצדות - פודקאסט

(6)
לדרג
תוכן מקודם

ד"ר עורואה נאסר, מומחה עיניים, בשיחה על מחלת העיניים ניסטגמוס שכמעט ולא מטפלים בה - כיצד היא משפיעה על הראייה ועד כמה היא פוגעת בשגרת החיים? יש מה לדעת ויש גם טיפול. האזינו

רופא עיניים ,מומחה למחלות עיניים
053-9426252 (מספר מקשר)

עבור רבים, מחלת הניסטגמוס נשמעת כמו מחלה נדירה, אך מדובר בתופעה יחסית שכיחה של כ-2% מאוכלוסיית מדינת ישראל הסובלת מבעיית עיניים מרצדות. המשמעות היא שלסובלים ממנה אין שליטה על תזוזה אופקית או אנכית רצופה של העין, שנראית למתבונן מהצד כאילו היא "סוקרת" ובוחנת בצורה אישית את העומד מולה. הדבר מפריע כמובן לאדם הסובל ממנה ופוגע בבטחונו האישי בשל חשש מפני דעות שליליות וחשדניות מצד האדם מולו, שאינו תמיד מבין במה מדובר.

גורמים למחלת הניסטגמוס

בשיחה בתכנית "דוקטורס ברדיו תל אביב", הסביר מומחה העיניים ד"ר עורואה נאסר את הסיבה למחלת הניסטגמוס. מדובר במקרים מולדים של חוסר התפתחות עצב הראייה או הרשתית, כך שאין לרשתית מידע מספיק למיקוד התמונה שהיא רואה. המוח מנסה לתקן את הבעיה ולקבל מידע משלים, ולכן הוא "פוקד" על העין לתקן ו/או לחדד את הראייה ואת התמונה המתקבלת. כך נוצר מצב שהעין זזה בתנועה מתמדת.

ברוב המקרים, הבעיה רלוונטית עבור תינוקות בני מספר חודשים, או תינוקות פגים, שעבורם נמצא כי ככל שמשקלם קטן יותר, יש להם סיכון גדול יותר להיפגע ממחלת הניסטגמוס. גורמים נוספים למחלה קשורים במחלת קטרקט מולדת או בגלאוקומה, וכן בגורמים שאינם מולדים כמו מקרי טראומה שחווה אדם בוגר, שלא נולד עם המחלה.

כיצד מטפלים בניסטגמוס?

לא ניתן לרפא את מחלת הניסטגמוס באופן מוחלט. עם זאת, הפתרונות המוצעים - ביניהם ניתוח לייזר, הרכבת עדשת מגע מותאמת אישית וניתוח שבו מחובר מחדש שריר העין או מוזז הגיד שלה - מאפשרים שיפור ברמת איכות החיים, תורמים להשבת הביטחון העצמי של הסובלים מהתופעה ומסייעים בקיום אורח חיים תקין ככל האפשר.

לראיון המלא עם ד"ר עורואה נאסר, מומחה עיניים, בעל ניסיון בטיפול במחלת הניסטגמוס >>>

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום