הפעולות החשובות לשמירה על שיניים בריאות

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מהרגע שהן מופיעות בפינו ומתחילות לצמוח אנחנו צריכים לדאוג להן: לצחצח, להגיע לרופא השיניים לביקורת וגם לטיפולים מניעתיים. ד"ר מאיר כרמון וד"ר מיא כרמון, בעלי קליניקה לטיפולי שיניים בנתניה, מסבירים איך אפשר לשמור לאורך זמן על שיניים בריאות

רופא שיניים
053-4447876 (מספר מקשר)

המרפאה של הרופאים ד"ר מאיר כרמון וד"ר מיא כרמון היא כבר מוסד בעיר נתניה. המרפאה הוקמה לפני יותר מ-30 שנה ונמצאת במרכז העיר, כ-50 מטר מהתחנה המרכזית. צוות הרופאים מבצע את כל הטיפולים המשמרים (טיפול בעששת, ניקוי אבנית, סתימות, טיפולי שורש), המשקמים (מבנים, כתרים, תותבות, שיקום על גבי שתלים) וגם כירורגיים (עקירות, השתלות). "כאשר יש צורך בטיפולים מסובכים במיוחד, אנחנו מתייעצים ומשתפים פעולה עם מספר רופאים מומחים בעיר", אומר ד"ר כרמון ומוסיף כי למרפאה מגיעים מטופלים ותיקים רבים מכל רחבי העיר והאזור.

"יש לנו משפחות שטיפלנו וממשיכים לטפל בהן לאורך כמה דורות. במרפאה אנו נעזרים בסייעות שעובדות איתנו כבר שנים רבות. אנו משתמשים בכלים, בחומרים ובטכנולוגיות מתקדמות ומקפידים להישאר מעודכנים בכל עת לגבי שיטות, חומרים ומכשור רפואי חדשים שמתפתחים ללא הפסקה".

כל כמה זמן חשוב להיבדק אצל רופא שיניים?

"מומלץ להגיע כפעמיים בשנה לביקורת ולהסרת האבנית. ניקוי האבנית נחשב לטיפול מונע חשוב ביותר לבריאות החניכיים והשיניים".

ניקוי אבנית

ד"ר כרמון מסביר כי עששת היא המחלה הנפוצה ביותר בעולם והיא הסיבה העיקרית לאובדן שיניים. הסיבה להתפתחות העששת היא שילוב של מספר גורמים כגון שגשוג של חיידקים מזנים מסוימים, תזונה לקויה, אי שמירה על היגיינת השיניים, תורשה, רמת החומציות וכמות וסוג הרוק שנמצא בפה. "אנשים שסובלים מיובש פה חשופים לעששת אף יותר. גם רוק סמיך מדי או חומציות גבוהה בפה יוצרים תנאים מצוינים להתפתחות ולהתרבות של חיידקים ולהתחלת העששת".

איך נוכל להימנע מעששת?

"הדרך הטובה ביותר היא לשמור היטב על ההיגיינה - צחצוח שיניים פשוט אבל נכון הוא הנשק הכי טוב שלנו נגד עששת. יש חשיבות לסוג המברשת. ההמלצה היא לא להשתמש במברשות קשות כדי לא לפצוע את החניכיים ולא לגרום לדימומים, כמובן לא לצחצח בכוח והכי חשוב - להשתמש בטכניקה נכונה שנרכשת ונלמדת בעת הביקורים התקופתיים במרפאת שיניים".

מעבר לצחצוח נכון, חשוב לשלב גם ניקוי בין השיניים עם קיסמים או חוט דנטלי אבל כאמור, הצחצוח הוא הנשק העיקרי ללחימה בעששת, מסביר ד"ר כרמון. "משתנים אחרים שאין לנו שליטה עליהם הם תורשה וכמות וחומציות הרוק. כל בלוטת רוק מפרישה כמות מסוימת וסוג מסוים של רוק. נוכל לאזן זאת לעתים עם שטיפות עם חומרים שמורידים את החומציות – גרגור מי מלח או מים עם סודה לשתייה יסייעו להוריד את החומציות בפה. שטיפות אלו ניתן לעשות פעמיים או שלוש ביום", הוא מוסיף.

ד"ר כרמון מציין כי סוג משחת השיניים שבה משתמשים פחות משפיע על בריאות השיניים. "רוב המשחות היום מכילות פלואור ודטרגנטים, כך שאין זה משנה באיזו משחה משתמשים, אלא אם כן יש אינדיקציה מפורשת לבעיה מסוימת כמו רגישות בשיניים או בעיות חניכיים, ובמקרים אלה יש משחות מסוימות שהן עדיפות".

ד"ר כרמון מוסיף ומסכם כי ביקורת דו שנתית אצל רופא השיניים היא חשובה ביותר, ראשית על מנת להסיר את האבנית שמהווה גורם מספר אחד לדלקות חניכיים, ומעבר לזה, לאתר עששת בשלבים התחלתיים ולטפל בה מוקדם ככל האפשר על מנת לצמצם נזקים ולא להגיע לטיפולים מסובכים ויקרים יותר כמו טיפולי שורש, עקירות ושיקומים מורכבים.

  • צור קשר
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום