5 טיפים להתאמה מושלמת של עדשות מולטיפוקל

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מדוע לא מומלץ להחליף יצרן עדשות ומה קובע את מחירי עדשות המולטיפוקל? המומחה למולטיפוקל, אופטומטריסט אבי אבני, מסביר ומשיא את העצות החשובות לבחירת משקפי מולטיפוקל

אופטומטריסט
053-7625163 (מספר מקשר)

לאבי אבני, אופטומטריסט מוסמך ובעליה של "אופטיקה אבני", יש 40 שנות ניסיון במקצוע. אבני ממשיך את המסורת המשפחתית כדור שני בתחום, וחנות האופטיקה שלו היא בין המובילות בעיר נתניה עם קהל לקוחות נאמן שמגיע אליה במשך שנים.

כמומחה לעדשות מולטיפוקל למשקפיים ועדשות מגע מולטיפוקל, ביקשנו מאבני את העצות שלו להתאמה מוצלחת של עדשות מולטיפוקל (לתיקון קוצר ראייה וזוקן ראייה). על הדרך למדנו כמה דברים מאוד מפתיעים על מחירי עדשות מולטיפוקל ועל התאמת העדשות להרגלי החיים. עברתם את גיל 40? אתם חייבים לקרוא את העצות של אבני.

1. התמידו עם יצרן עדשות המולטיפוקל שהתרגלתם אליו

ישנן יצרניות שונות של עדשות מולטיפוקל למשקפיים כמו "שמיר", "אסילור" ו"צייס", וכל חנות אופטיקה בוחרת את המותגים שעימם היא מעדיפה לעבוד. אם לקוח מרכיב משקפי מולטיפוקל של יצרן מסוים והסתגל אליהם היטב, לא מומלץ לו בדרך כלל להחליף יצרן עדשות. הסתגלות היא סוגיית מפתח בעדשות מולטיפוקל ומעבר למותג שונה עלול להצריך הסתגלות מחודשת כיוון שמדובר בטכנולוגיות קצת שונות בין יצרן ליצרן.

2. הקפידו לקבל התאמה לצרכים האישיים שלכם

יש להתאים עדשות מולטיפוקל לצרכיו האינדיבידואליים של הלקוח. אני תמיד מקפיד לברר במה הלקוח עוסק ואילו פעילויות הוא מבצע במהלך היום. אנשים שלא עובדים מול מחשב ומסכים למשל, יסתדרו היטב עם עדשות מולטיפוקל בסיסיות שעלותן גם פחות יקרה. לעומת זאת, אנשים שנמצאים רוב היום מול המסך זקוקים לעדשות מולטיפוקל מתקדמות עם שדה ראייה רחב יותר.

התאמת משקפיים

3. בררו על אילו עדשות מולטיפוקל אתם משלמים

הרבה אנשים מבקשים משקפי מולטיפוקל לפי מחיר. אני לא יכול להיכנס לכיס של האדם אבל חשוב להסביר שמחירן של עדשות מולטיפוקל הוא נגזרת של פיתוח טכנולוגי ותהליכי ייצור מורכבים. ישנם פרסומים מפתים על משקפי מולטיפוקל שנועדו למשוך לקוחות לחנות כזו או אחרת. העדשות ברמה הנמוכה מציעות שטח קריאה צר המותאם רק להתבוננות בטלפון.

לעומתן, העדשות המובילות עוברות ליטוש דו צדדי, יש להן טכנולוגיית ננו בשיטת כוורת, כלומר שבכל נקודה על העדשה רואים רחוק וקרוב. הן ממקדות את הראייה ומספקות ראייה היקפית של 180 מעלות. כל הפיתוחים האלה עולים כסף. ככל שמחירן של עדשות המולטיפוקל גבוה יותר, שדה הראייה פתוח יותר ויש פחות עיוותים בצדדים, בטווחי הביניים.

4. תאמו ציפיות לגבי עדשות מגע מולטיפוקל

קשה מאוד להגיע להתאמה של עדשות מגע מולטיפוקל. הסטנדרט שקיים היום הוא עדשות מגע מולטיפוקל ללא צילינדרים. כאשר מתאימים עדשות מולטיפוקל ללקוח, לא בהכרח שהוא יראה 100 אחוז מרחוק ומקרוב, אלא לרוב הראייה באחד מהמרחקים תהיה טובה יותר. עדיין, מדובר בפתרון טוב ויעיל לאנשים רבים שרוצים לעסוק בספורט או לצאת לאירוע ללא משקפיים.

קיים גם פתרון ותיק לבעיות ראייה רב מוקדיות (קוצר ראייה וזוקן ראייה - פרסביופיה) והוא שיטת המונוויז'ן. כלומר, התאמת עדשה אחת לראייה לרחוק ועדשה שנייה לראייה לקרוב. הבעיה בשיטה  בשימוש ארוך היא שהמוח מתרגל לכך שבעין אחת רואים קרוב ובשנייה רחוק, ואז המעבר למשקפיים ברגע הסרת העדשות הוא קשה. עשויה להיות גם בעיה של תפישת מרחק עם מונוויז'ן.

מולטיפוקל

5. שיקלו מעבר לעדשות מולטיפוקל גם אם יש לכם צורך רק במשקפי ראייה

אנשים שרואים היטב לרחוק וסובלים רק מקושי בראייה לקרוב עדיין ייהנו מהנוחות של משקפי מולטיפוקל. הרכבת משקפיים באופן קבוע משחררת אדם מהצורך לחפש את משקפי הקריאה, להרכיב ולהסיר אותן לאורך היום. זה נכון גם לגבי מי שיש לו משקפיים לראייה מרחוק אבל לא זקוק למשקפיים לקרוב. לאחר גיל 40, משקפי מולטיפוקל יחסכו ממנו את הצורך להסיר משקפיים בכל פעם שהוא קורא.

לסיכום, אבני ממליץ לגשת רק לאופטומטריסטים מוסמכים מטעם משרד הבריאות, שתחום התמחותם תואם את הבעיה שלכם. שימו לב שהאופטומטריסט פורס בפניכם את מגוון הפתרונות הרלוונטיים עבורכם, מהם תוכלו לבחור. על ראייה, הוא מדגיש, אין להתפשר.

  • צור קשר
אופטיקה אבני
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום