כתרי זירקוניה: מהפכה אסתטית ובריאותית

(4)
לדרג
תוכן מקודם

פה בריא וחיוך מושלם הם בין השאיפות האסתטיות המבוקשות ביותר כיום, ועם ההתקדמות הגדולה שנעשית בעולם הדנטלי, חיוך יפה הופך לבר השגה. ד"ר אחמד אבו עסבה מסביר על כתרי הזירקוניה שעשו מהפכה של ממש במראה השיניים

טיפולי שיניים
077-9970964 (מספר מקשר)

"כתרי זרקוניה הפכו למבוקשים ביותר, והביקוש רק עולה", מספר רופא השיניים ד"ר אחמד אבו עסבה. "לא סתם כולם רוצים את זה - מדובר באחת הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, וכשעושים את זה נכון, מתקבל שיפור מדהים במראה הפה, ומכאן במראה הפנים בכלל".

ממרום שנות ניסיון רבות בתחום הכתרים, ד"ר אבו עסבה מעיד על המגמה ההולכת וגדלה בשימוש בכתרים מסוג זה. "כתרים היו תמיד עניין פונקציונלי – היינו חייבים לשים כתר על שן שעברה טיפול שורש על מנת לשמור עליה, וכמובן שהטכנולוגיה הלכה והשתפרה גם מהבחינה האסתטית. מכתרי מתכת עברנו עם הזמן לכתרי חרסינה, אבל כתרי הזירקוניה הם הקפיצה הגדולה באמת".

למה כתרי זירקוניה יותר טובים?

"ההבדל הכי בולט הוא האסתטיקה. צריך לזכור שכתר נדרש כאשר שן עוברת שבר או פגיעה כלשהי, וכמובן אחרי טיפול שורש. אלה מצבים לא אסתטיים במיוחד, ולכן כשמגיע ההכרח להלביש כתר, אנחנו שואפים להביא את הפה למראה הטוב והטבעי ביותר שניתן".

לדבריו, "כתרי הזיקרוניה, כאשר הם מטופלים ביד מיומנת, נראים הכי דומים לשן, עד כדי כך שלא יבחינו בכך שמדובר בכתר. הם נראים עד כדי כך טוב, שלעתים נשתמש בהם לא רק עבור שיניים פגועות אלא גם עבור שיניים שנמצאות מחוץ לקשת וכל המטרה היא אסתטית – לגרום לשיניים להיראות ישרות ותואמות".

כתרים זירקוניה

לכתרי הזירקוניה, מסביר ד"ר אבו עסבה, שלושה יתרונות עיקריים

אסתטיקה - היתרון הבולט ביותר, כאמור, הוא אסתטיקה. כתר הזירקוניה הכי דומה לשן טבעית. בנוסף, כתר זירקוניה אינו מכיל מתכת, לעומת כתרי החרסינה שבהם מתכת שנחשפת עם השנים והופכת את מראה השן לפחות אסתטי.

בריאות - אנשים מסוימים אלרגיים למתכת ולכן הזירקוניה היא פתרון אידיאלי עבורם. אבל גם אנשים שלא רגישים למתכת נהנים מהיתרונות הבריאותיים של הזירקוניה.

עמידות - כתרי הזירקוניה עמידים משמעותית יותר ולאורך זמן מאשר כתרי החרסינה.

והחסרונות? "בעיקר המחיר", מעיד ד"ר אבו עסבה, "אבל לבריאות אין מחיר אמיתי, ולכן אני מאוד ממליץ על כתרי זירקוניה, ואם נביא בחשבון את העובדה שהכתרים הללו מחזיקים הרבה יותר זמן – המחיר שווה את זה בתמונה הגדולה".

מה עוד חשוב לדעת לפני שבוחרים בכתרי זירקוניה?

"כדי לקבל תוצאה שהיא באמת טובה, גם מבחינה בריאותית וגם מבחינה אסתטית, חשוב לוודא שהטיפול נעשה אצל רופא שיניים מקצועי, שעוסק בכתרים בהצלחה כבר שנים, וכמובן לוודא שהוא משתמש בחומרים איכותיים וטובים. אף פעם לא ללכת על הכי זול, כי מה שזול עלול להתברר כיקר מאוד בטווח הארוך".

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום