כל מה שרצית לדעת על בדיקת היסטרוסקופיה אבחנתית

(0)
לדרג
תוכן מקודם

היא לא כואבת, היא קצרצרה והיא יכולה להיות חוויה טובה ומעניינת – אם נדרשת לעבור היסטקרוסקופיה אבחנתית, הנה כל מה שתרצי לדעת

רופא גינקולוגיה ומיילדות (נשים) ,מומחה ליילוד וגינקולוגיה
077-2312654 (מספר מקשר)

השנים האחרונות מתאפיינות בקפיצות ענק בטכנולוגיות רפואיות, ותחום הגינקולוגיה הוא אחד התחומים שנהנים מקפיצות גדולות במיוחד. למעשה, הטכנולוגיה השתפרה עד כדי כך, שנשים שסבלו מבעיות שבעבר הצריכו פעולות דרסטיות עד כדי כריתת רחם, יכולות כיום לקבל טיפולים פשוטים לפתרון חלק ניכר מהבעיות. זאת, בזכות השיפור הגדול של תחום האנדוסקופיות, ובתוכו תחום ההיסטרוסקופיות.

היסטרוסקופיה היא כלי שמאפשר אבחון וטיפול בממצאים שונים בדרך שלא היתה אפשרית בעבר. נשים שחוות דימום חריג בווסת או בין הווסתות, נשים שמדממות בגיל המעבר, נשים שבמהלך טיפולי פוריות מתגלה אצלן בעיה בתקינות הרחם, או כאלו שנמצא אצלן ממצא חריג בבדיקה שגרתית – כל אלו יכולות כיום לעבור היסטרוסקופיה שתאבחן ותטפל בבעיה.

היסטרוסקופיה אבחנתית  - קצרה ולא כואבת

ההיסטרוסקופיה מתחלקת לשלושה סוגים: היסטרוסקופיה אבחנתית, היסטרוסקופיה ניתוחית שבה במטפלים בממצא שהתגלה, והיסטרוסקופיה שהיא גם אבחנתית וגם טיפולית, כאשר לרוב ניתן לבצע את הטיפול בקלות וללא הרדמה.

ההיסטקרוסקופיה הנפוצה ביותר היא האבחנתית, זו שבאה לגלות ולאבחן בעיות. הבדיקה אורכת זמן קצר מאוד, לרוב פחות מחצי דקה, וכאשר היא מבוצעת בידיים מיומנות היא אינה כואבת, מאחר שהיא מבוצעת עם סקופ של סיבים אופטיים שקוטרו 2.2 עד 2.9 מילימטר. היא אף יכולה להיות חוויה מעניינת ומרגשת עבור הנבדקת.

בקצה הסקופ מורכבת מצלמה צבעונית, שמשדרת על מסך גדול לעיני האישה הנבדקת, הרופא והאחות את המחזה – סיור מרתק בחלל הרחם, היכן שגדל או יגדל תינוק, המקום ממנו כולנו הגענו לעולם. המצלמה מגיעה לתעלת הצוואר שבסוף הנרתיק, אז מטפטפים פנימה מעט מים סטריליים וכך פותחים את חלל הרחם ומסתכלים לתוכו לצורך אבחון מצבו.

היסטרוסקופיה

האישה זוכה לראות יחד עם הרופא את חלל הרחם ואת פתחי החצוצרות בפעולה קלה שלא מצריכה צום או בדיקות, ואפילו לא תשלום - רק התחייבות מקופת החולים. מבוטחות "מאוחדת" יכולות לעבור את הבדיקה האבחנתית על ידי ד"ר פיינשטיין בסניף הקופה בפנקס בתל אביב (אם יש צורך בהיסטרוסקופיה ניתוחית, היא תבוצע ב"מדיקל") ומבוטחות "לאומית" ב"עתידים מדיקל סנטר".

ד"ר איציק פיינשטיין הוא מומחה לגינקולוגיה ומנהל המחלקה הגינקולוגית במחוז המרכז של קופת החולים מאוחדת 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום