שתלים דנטליים למחוסרי עצם

(1)
לדרג
תוכן מקודם

כשמטופלים זקוקים להשתלת שיניים אך סובלים ממחסור בעצם הלסת, המצב מקשה על קיבוע השתלים הדנטליים. ד"ר מועאד חאסקיה, בעל ניסיון רב בתחום כירורגיית שיניים ושיקום הפה, מסביר אילו פתרונות קיימים לכך ברפואת השיניים העכשווית

רופא שיניים
053-3390040 (מספר מקשר)

עם התקדמות הטכנולוגיה, ברפואת השיניים קיימים פתרונות פורצי דרך המשלבים בנוסף לבריאות הפה גם אסתטיקה. השתלת שיניים, אחד הטיפולים הנפוצים, נועדה להחליף את השיניים הטבעיות בשיניים מלאכותיות, בלי להשתמש בשיניים תותבות. השתלת שיניים מאפשרת את שיקום הפה ותפקוד תקין של השיניים ושל המבנה התומך בהן.

מחסור בעצם הלסת עלול להשפיע על תהליכי השתלת שיניים, משום שאת השתלים הדנטליים יש לעגן בתוך עצם הלסת, שאמורה להיות רחבה וגבוהה דיה על מנת לקלוט את השתלים. זו הסיבה שחוסר במסת עצם יכול למנוע את היכולת לעבור השתלת שיניים מלכתחילה.

אילו פתרונות יש כיום לרפואה להציע למחוסרי עצם?

שתלים זיגומטיים

"השתלת שיניים באמצעות שימוש בשתלים זיגומטיים נותנת מענה עבור כל מי שסובל ממחסור בעצם הלסת. מדובר בהשתלה מורכבת אשר מצריכה מיומנות ייחודית ולא כל רופא שיניים יכול לבצע אותה. שתלים זיגומטיים הם שתלים דנטליים ארוכים אשר מחוברים ומעוגנים אל עצם הלחי. ההשתלה מתבצעת ביום אחד וניתן לחזור לתפקוד מלא בתום הטיפול", מתאר ד"ר מועאד חאסקיה.

שתלים זיגומטיים

שתל בהתאמה אישית

ד"ר חאסקיה מסביר שטיפול חדשני זה נותן מענה לכל מי שיש לו חוסר בעצם הלסת, בעיקר בלסת התחתונה. שתלים בהתאמה אישית עשויים מטיטניום ומיוצרים במדפסת תלת מימד. טרם ההדפסה, מתבצע צילום CT ועל פיו הדמיה תלת מימדית של צורת עצם הלסת, וזאת על מנת שהשתל החובק יתאים באופן מדויק לצורת העצם. לאחר הדפסת המודל, השתל ממוקם מתחת לרקמת החניכיים ויושב כמעין אוכף על עצם הלסת.

לסיכום, הודות לטכנולוגיה זו, אין עוד צורך בביצוע ניתוחים מקדימים של השתלת עצם לאנשים מחוסרי עצם. בשל העובדה שהשתלים מיוצרים בהתאמה אישית עבור כל מטופל, אחוזי ההצלחה של השיטה גבוהים מאוד, אך הם תלויים גם במיומנות ובניסיון המצטבר של הרופא המטפל.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום